ایران توانست به تولید 105 میلیون لیتر بنزین در روز برسد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ایران توانست به تولید 105 میلیون لیتر بنزین در روز برسد
ایران توانست به تولید 105 میلیون لیتر بنزین در روز برسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با اعلام تولید روزانه 105 میلیون لیتر بنزین در ایران از افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ناصر عاشوری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت اعلام کرد: ایران توانست به تولید 105 میلیون لیتر بنزین در روز برسد و فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دهه فجر امسال رسما افتتاح می‌شود.

وی افزود: وقتی در زمینه بنزین به خودکفایی رسیدیم، شاهد این هستیم که در یک سال گذشته هیچ تهدیدی از سمت دشمنان ایران به خصوص ترامپ در مورد بنزین صورت نگرفت چرا که آنها می دانند ما هیچ نیازی به واردات بنزین نداریم و در این زمینه خودکفا شده‌ایم. حال نوبت آن است که خودروسازان با ایجاد انقلاب در این صنعت، خودروهای پرمصرف را از رده خارج کرده و با افزایش کیفیت در تولید خودرو، در جهت کاهش مصرف بنزین گام بردارند.

وی در مورد پالایشگاه‌های غیردولتی گفت: تولید فرآورده در این پالایشگاهها به صورت کارمزدی انجام شود، بدین صورت که نفت خام را از دولت می گیرند، و محصول تولیدی را به دولت تحویل می‌دهند و کارمزد این تبدیل را دریافت می‌کنند.

عاشوری با بیان اینکه در تمامی دنیا واحدهای پتروشیمی در کنار پالایشگاه‌ها احداث می‌شوند تا سودآوری پتروپالایشگاهی رقم بخورد، گفت: در ایران با سیاست اشتباه، پتروشیمی ها را جدا زا پالایشگاه‌ها احداث کردند و اینکار از سودآوری پالایشگاه‌ها کاسته با این وجود صنعت پالایشگاه، یک صنعت سودآور در جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала