پرواز هواپیمای شناسایی آمریکایی در حمیمیم+عکس

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationپایگاه هوایی حمیمیم در سوریه
پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای آمریکایی در نزدیکی پایگاه روسیه در حمیمیم پرواز شناسایی انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به داده های مرکز مونیتورینگ «اینتل اسکای»، هواپیمای شناسایی آمریکایی « P-8A Poseidon» در نزدیکی پایگاه روسیه در حمیمیم در سوریه پرواز شناسایی به انجام رساند.

مطابق با اطلاعات وبگاه نامبرده، این هواپیما چند ساعت در نزدیکی سواحل سوریه پرواز کرد و چند بار به حمیمیم و پایگاه وسایل فنی-تکنیکی نیروی هوایی روسیه نزدیک شد.

این پرواز در ارتفاع 5 هزار متر انجام شد.

در ماه نوامبر نظامیان روسیه هواپیمای شناسایی آمریکایی را در آسمان دریای سیاه رصد کردند. در آمریکا مانور «سو-27» روسیه را خطرناک نامیدند، اما در وزارت دفاع روسیه اعلام شد که بر فراز آبهای بیطرف دریای سیاه هدف ناشناسی نمایان شد که پس از شناسایی،  آن را همراهی کردند تا مانع از نقض حریم هوایی کشور شود.

در این اواخر فعالیت هواپیماهای شناسایی و پهپاد ها از این نوع در نزدیکی مرزهای روسیه شدت یافته است. این نوع پروازها در نزدیکی کریمه و کراسنودار و مرزهای غربی روسیه به ثبت رسیده اند.

در وزارت دفاع روسیه بارها واشنگتن را به خودداری از چنین عملیاتی فراخوانده اند اما پنتاگون این درخواست را رد کرده است.

با استناد به اطلاعات وزارت دفاع روسیه، بیش از 1000 هواپیمای شناسایی  خارجی طی سال 2018 در نزدیکی مرزهای روسیه پرواز کرده اند.

واحد رادیوتکنیکی ارتش با انجام محاسبات بر اساس نوسانات الکترومغناطیسی فرکانس بالا و امواج رادیویی توانستند حدود 3000 هواپیمای نظامی خارجی را در نزدیکی مرزهای روسیه به ثبت برسانند.

بطور کلی طی یکسال حدود یک میلیون دستگاه پرنده کشف شده اند. شایان ذکر است که نظامیان طی یک روز حدود 5 هزار شیء پرنده را شناسایی کرده اند که تقریبا نیمی از آنها خارجی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала