ارتباط موشک و تحریم

© Flickr / Gage Skidmoreمایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک ها پرتاب می شوند، تحریم ها شدت می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک،مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا اعلام نمود که ایران بهتر است از پرتاب موشک های بالستیکی دست بردارد تا با تحریم های جدی تر اقتصادی روبرو نشود.

پمپئو گفت:«آمریکا دست روی دست نخواهد گذاشت و اجازه نخواهد داد سیاست مخرب ایران ثبات و امنیت جهانی را به خطر بیاندازد. ما به مقامات ایرانی توصیه می کنیم در پرتاب های تحریک آمیز تجدید نظر بکنند و از هر گونه اقدامی مرتبط با موشک های بالستیکی دست بردارند تا انزوای دیپلماتیک و اقتصادی سنگین تری در رابطه با آنها اجرایی نشود».

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه سال 2018 خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. کشورهای دیگر امضا کننده این توافق —انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این موافقتنامه چند جانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند می مانند.

تحریم‌هایی که آمریکا یک‌جانبه علیه ملت ایران اعمال می‌کند، از سال ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آن هرگز کامل همراهی نکرده و امروز شگاف این اختلاف تا جایی پیش رفته که ترامپ مجبور شده است از برخی از تحریم های اسمی عقب نشینی کند.

در ماه دسامبر 2018، مایک پمئو از ضرورت احیای دوباره تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران جهت مقابله با برنامه ساخت موشک های بالستیکی ایران صحبت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала