ترامپ: می خواهم با ایران مذاکره کنم

© Matt H. Wade / Wikipediaترامپ: می خواهم با ایران مذاکره کنم
ترامپ: می خواهم با ایران مذاکره کنم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در اولین نشست کابینه خود در سال ۲۰۱۹ گفت که دوست دارد با ایران مذاکره کند اما آنها هنوز آماده نیستند، ولی آماده می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در جمع اعضای کابینه وزیران خود درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.
تعطیلی دولت آمریکا نخستین موضوعی بود که وی به آن پرداخت و مقصر ادامه تعطیلی دولت را دموکرات‌ها دانست چون با تامین بودجه موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مخالفت کرده‌اند و هشدار داد ممکن است این تعطیلی مدت زمان زیادی طول بکشد.
رئیس جمهور آمریکا به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت که روند عقب نشینی از سوریه طی یک دوره زمانی صورت خواهد گرفت و نیروهای آمریکایی پس از شکست دادن داعش، به تدریج از سوریه بازگردانده می‌شوند.
وی سوریه را از دست رفته دانست گفت زمانی که درباره سوریه صحبت می‌کنیم در واقع درباره شن و مرگ و نه ثروتی بزرگ صحبت می‌کنیم.
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که ایران و روسیه با خروج آمریکا از سوریه موافق نبوده و واشنگتن هر کاری در سوریه انجام دهد به نفع ایران روسیه تمام می‌شود.
ترامپ همچنین درباره کُردها گفت: من از این موضوع خرسند نیستم که آنها نفت اندکی را که دارند به ایران می‌فروختند این در حالی است که ما از آنها خواستیم این اقدام را انجام ندهند. کُردها شریک ما هستند ولی به ایران نفت می‌فروختند و از این موضوع خرسند نیستیم. زمانی که ما در کنار کُردها می‌جنگیدیم آنها بهتر می‌جنگیدند. ما می‌خواهیم از کُردها محافظت کنیم اما نمی‌خواهیم تا ابد در سوریه بمانیم، آنجا فقط شن است و مرگ.
ترامپ: خروج نیروهای آمریکا از سوریه وقت می خواهد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: خروج نیروهای آمریکا از سوریه وقت می خواهد
رئیس جمهور آمریکا به موضوع مبارزه با داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: همه معتقدند اگر با داعش مبارزه نکنیم آنها به کشور ما می‌آیند اما این احتمال خیلی کم ست. آنها (داعشی‌ها) به ایران هم می‌روند که (این کشور) بیشتر از ما از داعش تنفر دارد. آنها به روسیه می‌روند که بیشتر از ما از داعش نفرت دارد. زمانی که می‌خواهیم نیروهایمان را از سوریه خارج کنیم در رسانه‌ها منتشر می‌شود که روسیه از این اقدام خوشحال است. نه، روسیه خوشخال نیست، چون وقتی ما داعش را می‌کشیم آنها خوششان می‌آید. ما برای آنها داعش را می‌کشیم و به نفع (بشار اسد) آنها را می‌کشیم. همچنین داریم داعش را به نفع ایران می‌کشیم.
ترامپ در ادامه سخنانش در میان وزیران کابینه به موضوع ایران نیز پرداخت و مدعی شد ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کشوری کاملا متفاوت شده است. وی افزود: زمانی که رئیس جمهور شدم هر منطقه از خاورمیانه به خاطر ایران تحت حمله بود. سوریه، یمن و هر جای دیگر و عربستان تحت محاصره ایران قرار داشت. در واقع همه جا تحت محاصره بود.
رئیس جمهور آمریکا به خروج این کشور از توافق هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: من به توافق هسته‌ای وحشتناک ایران پایان دادم. این توافق در واقع پس از 8 سال به ایران حق قانونی دستیابی به سلاح هسته‌ای را می‌داد. ایران دیگر کشور سابق نبوده و در حال خارج کردن نیروهای خود از سوریه است، بگذارید هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند، ولی ایران دیگر آن کشور سابق نیست. ایران در حال حاضر فقط می‌خواهد که دوام بیاورد. ایران یک قدرت در خاورمیانه بود که می‌خواست کل خاورمیانه را بگیرد و می‌خواستند که اسرائیل را نابود کنند اما الان ایران دیگر کشور متفاوتی شده و هر هفته شاهد شورش در آنجا هستیم و پول آنها به خاطر ما تحت محاصره قرار دارد.
ترامپ در ادامه با اشاره به تمایل به مذاکره با ایران گفت: می‌دانید که دوست دارم با ایران مذاکره کنم. آنها هنوز آماده نبوده ولی آماده می‌شوند.
نکته قابل توجه در نشست دیشب ترامپ با وزیران خود، پوستری بود که در مقابل ترامپ قرار داشت. این پوستر پیشتر و زمانی که قرار بود تحریم‌های نفتی علیه ایران آغاز شود در توئیتر ترامپ منتشر شد که بر روی آن نوشته شده بود "تحریم‌ها در راهند، 5 نوامبر". تصویر و نوشته این پوستر برداشتی از فیلم "تاج و تخت" بوده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала