داغ ترین نقاط جهان در سال 2019

CC0 / Pixabay / داغ ترین نقاط جهان در سال 2019
داغ ترین نقاط جهان در سال 2019 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اقتصادی آمریکایی بلومبرگ پس از بررسی اوضاع بین المللی پیش بینی کرده که سال 2019 میلادی سال دشواری برای همه جهانیان شود.
به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری از داغ ترین نقاط ترین نقاط جهان و کشورهایی را نام برده که در مرکز درگیری های سیاسی و بحران ها در سال نوی میلادی قرار خواهند داشت.
سال 2018 میلادی نیز سال دشواری برای جهانیان یود. این سال با وجود رخ ندادن بحران هایی همچون بحران اقتصادی سال 2008 نشان داد که اوضاع بین المللی به سرعت به سوی وخامت حرکت می کند. سال پایان یافته همچنین نشان داد که تاچه حد همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند.
دنیا در حال تغییر است
خبرگزاری بلومبرگ به همراه مطلب خود درباره نقاط داغ جهان در سال 2019 نقشه ویژه ای را منتشر کرده است. کشورهایی که در مرکز بحران های جهانی قرار خواهند داشت، به رنگ قرمز در این نقشه علامت گذاری شده اند. پیش بینی های بلومبرگ براساس مهم ترین موضوعات گروهبندی شده است. در ابتدا گفته می شود بشریت در سال 2019 هیچگونه اساسی برای خوش بینی نخواهد داشت.
مسابقه تسلیحاتی جدید
بلومبرگ به حق مسابقه تسلیحاتی را در بین تهدیدات و چالش های جهانی در مکان نخست قرار داده و پیش بینی می کند که مسابقه تسلیحاتی سرعت پیدا کند. آمریکا، روسیه و چین در روی نقشه به رنگ قرمز علامت گذاری شده اند. این خبرگزاری یادآور می شود که مدت ضرب العجل 60 روزه واشنگتن به مسکو برای اجرای شرایط پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد در ماه فوریه به پایان خواهد رسید.
روسیه 
روسیه در پیوند با روابط فی مابین مسکو و واشنگن در مکان دوم قرار گرفته است. ضمناً روسیه را "تهدیدی" می دانند که به رویارویی شدت می بخشد.
بلومبرگ می نویسد:" کرملین احتمالاً پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دو دیدار با مقرر خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در اواخر سال 2018 لغو کرد، در تلاش هایش برای حصول توافق با ترامپ دلسرد شده است. از قرار معلوم دخالت روسیه در انتخابات کشورهای خارجی و تلاش های وی برای گسترش نفوذ در بالکان و جمهوری های سابق شوروی ادامه یافته و در پاسخ، تحریم های جدید آمریکا اعمال خواهد شد.
جنگ های تجاری 
آمریکا، چین و اروپا در روی نقشه به رنگ قرمز علامت گذاری شده اند. موعد مصالحه 90 روزه حاصله بین ترامپ و شین جین پینگ، رهبر چین برای توقف "جنگ تعرفه ها" دراواخر فوریه به پایان می رسد. اگر طرفین نتوانند به توافق جدید برسند، آمریکا برای واردات از چین حقوق گمرکی به میزان در مجموع 200 میلیارد دلار وضع خواهد کرد. 
درگیری های مسلحانه 
ایران، کره شمالی، سوریه و اوکراین در روی نقشه به رنگ قرمز علامت گذاری شده اند. پس از اینکه ترامپ از توافق هسته ای سال 2015 (برجام) خارج شده و در ماه نوامبر تحریم ها مضاعف علیه شرکت های ناقض تحریم های آمریکا از کشورهای دیگر را احیا کرد، فشار ایالات متحده بر ایران شدت پیدا خواهد نمود.
"سال وحشت" برای اروپا
بلومبرگ چشم اندازهای اروپا در سال نو را چنین ارزیابی می کند. در ایتالیا پوپولیست ها به حکومت رسیده و تقریباً توانسته اند جلوی جریمه ها اتحادیه اروپا به خاطر کسری بودجه خود را بگیرند. امکان برگزاری انتخابات زودرس در اسپانیا وجود دارد ، در فرانسه اعتراضات مردم ادامه دارد و لندن نمی تواند تکلیف خود با طرح برکزیت (خروج از اتحادیه اروپا) را تعیین کند. 
روز 29 مارس به عناون تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تعیین شده اما هنوز در اینباره توافق حاصل نشده و در این رابطه در پارلمان انگلستان دو دستگی وجود دارد.
ترامپ
بلومبرگ بطور جداگانه ترامپ و مسائلی را ذکر کرده که وی در داخل کشورش با انها دست به گریبان است.این خبرگزاری معتقد است مسائل رئیس جمهور امریکا می توانند به مسائل جهانی تبدیل شوند چون ارباب کاخ سفید به افشاندن بذر هرج و مرج ادامه خواهد داد تا توجه امریکاییان را از تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه منحرف کند. ممکن است نتیجه این تحقیقات در نیمه اول سال 2019 منشر شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала