آخرین بازمانده و لیست نهایی تیم ملی ایران

© Photo / Steindyآخرین بازمانده و لیست نهایی تیم ملی ایران
آخرین بازمانده و لیست نهایی تیم ملی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی ایران به رهبری کارلوس کی‌روش در راه آماده‌سازی برای پایان رویای ایرانیان در تصاحب جام ملت‌ها است.

رویایی که نه تنها فوتبال دوستان بلکه اکثر ایرانی‌ها با وجود بازی‌های خوب در جام جهانی و مربی‌گری هشت ساله کارلوس پرتغالی در فوتبال ایران آن را حق مسلم خود می‌دانند.

کارلوس کی‌روش که دراین مدت طولانی توانسته با حفظ رتبه اول آسیا در رنکینگ فیفا و حفظ کلین‌شیت‌های ماندگار خط دفاعی محکمی بسازد که در آسیا رقیبی ندارد باید برای تصاحب جام ملت‌های آسیا پا را از خط میانه میدان فرتبال فراتر بگذارد و با نمایش یک تیم هجومی و البته هشیار به رقیبان خود نشان دهد که هدفی جز قهرمانی ندارد. هرچند کارلوس در صحبت‌های اخیر خود از رویای ایرانیان برای حضور در جمع ۴ تیم برتر مسابقات صحبت کرده بود ولی واکنش ایرانیان از هر جنس و قشری نشان داد که به کمتر از قهرمانی در جام ملت‌ها راضی نمی‌شوند و با تمام وجود منتظرند تا بازهم کی‌روش پرتغالی این بار نه در خط دفاع بلکه در خط حمله تیم ملی آن‌ها را شگفت زده کند.

 


تیم ملی که اولین بازی رسمی خود را تنها تا ۱۰ روز دیگر در مقابل تیم یمن شروع می‌کند اکنون در اردوی تدارکاتی به سر می‌برد. برنامه اردویی و بازی‌های تدارکاتی که با انتقادهای فراوانی همراه شد و سرانجام آن با بازی با قطر در میانه هفته آینده رقم خواهد خورد. لیکن مهم‌ترین بخش انتقادها نه به وقایع آماده‌سازی اردوها بلکه به انتخاب بازیکنانی بود که باید نقشه‌های کی‌روش را برای رسیدن به جام قهرمانی در زمین پیاده می‌کردند. لیستی که کی‌روش اعلام کرد توسط خیلی از تیم‌های داخلی و مربیان آن‌ها مورد سوال قرار گرفت و باعث بروز بعضی از کدروت‌ها شد. درنهایت با وجود مصدومیت‌های تلخ و بی‌موقع بعضی از بازیکنان و شخصیت کاریزماتیک کارلوس لیست به جایی رسید که تا به امروز تنها ۲۴ نفر در آن حضور دارند. با وجود اجازه حضور تنها ۲۳ نفر تنها یک نفر دیگر از این لیست حذف خواهد شد و مبارزانی که در تیم ملی ایران برای فتح جام باقی می‌مانند شاید حتی تا ساعاتی دیگر از لیست نهایی باخبر شوند. تیمی که به گزارش دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا با کسب رده ۲۹ در سال ۲۰۱۸ و سابقه ۵ بار حضور در جام جهانی در بهترین شرایط خود برای کسب چهارمین مقام قهرمانی آسیا است. تیمی که بیش از هر چیز با وجود همه مشکلات ورزشی و غیر‌ورزشی امروز نیاز مبرم به همدلی و همراهی ایرانیان دارد تا از آزمون بزرگ خود سربلند بیرون بیاید. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала