آغاز آزمایش "سلاح روز قیامت" توسط روسیه + فيلم

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز آزمایش "سلاح روز قیامت" توسط روسیه + فيلم
آغاز آزمایش سلاح روز قیامت توسط روسیه + فيلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه، آزمایش سلاح های روز قیامت من جمله استاتوس 6 و پوسيدون را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع اگاه در مجتمع دفاعی — صنعتی فدرال، روسیه ازمایش سلاح پوسیدون که قادر به حمل کلاهک های هسته ای است را اغاز نمود. 
به گفته آژانس، با توسعه این سلاح، سلاح روز قیامت می تواند از دشمن بالقوه خود را پنهان بسازد. این ازمایش در چارچوب پروژه های توسعه در برنامه دولت در طی سالهای 2018-2027 سال انجام شده است.
در ماه ژوئیه، وزارت دفاع روسیه برای اولین بار یک ویدیو را با مقیاس کامل از سلاح چند منظوره "روز قیامت" را منتشر نمود. 
در یونان باستان، پوسیدون (پوزئیدون) خدای نام‌های بسیاری از جمله دریاها، رودخانه‌ها، سیل، خشکسالی، زمین لرزه و اسب‌ها بود، اما او به خدای دریاها شهرت دارد و محافظ تمامی آب‌ها است.
یکی از سلاح های معروف به سلاح روز قیامت استاتوس 6 است. سلاح کشتار جمعی زیر آب تحت نام "Status-6"- یک اژدر غول پیکر دارای کلاهک هسته ای، برای تخریب زیربنای مهم موجود در مناطق ساحلی دشمن ایجاد شده است. چاشنی هسته ای آن 100 مگاتن است. این تقریبا دو برابر بیشتر از قدرتمندترین بمب اتمی است که تا به امروز طراحی شده است. برای مقایسه: قدرت "بمب تزار" شوروی آزمایش شده در 1961 بر فراز مجمع الجزایر ارض جدید 50 مگاتون بود که معادل بیش از یک هزار و نیم بمب آمریکایی بود که بر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن پرتاب شده بودند.
در نوامبر 2015، در جریان جلسه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با نمایندگان وزارت دفاع و مجتمع نظامی- صنعتی در شهر سوچی دوربین های "کانال اول"تلویزیون دولتی روسیه به طور تصادفی برای یک لحظه در یک نمودار بر روی میز روی جلوی یکی از ژنرال ها قرار داشتند. آ ن نمودار سلاح های کشتار جمعی زیر آب را "Status-6" توصیف می کرد. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала