زندگی پنهانی مکرون پس از شروع اعتراضات در فرانسه

© AFP 2023 / Charles Platiauزندگی پنهانی مکرون پس از شروع اعتراضات در فرانسه
زندگی پنهانی مکرون پس از شروع اعتراضات در فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه فرانسوی "لو موند" از زندگی پنهانی رئیس جمهور فرانسه پس از آغاز نا آرامی ها در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فرانسوی "لو موند" در مقاله‌ای به بررسی رفتار و واکنش امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از زمان شکل‌گیری جنبش اعتراضی ضدسرمایه‌ داری در این کشور پرداخت.

به نوشته لو موند، از زمانی که اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی فرانسه این کشور را وارد بحران کرد، مکرون که هر روز آماج انتقادها، توهین‌ها، هجمه‌ها و تهدید‌های منتقدان خود قرار گرفته بود زندگی خود را به طور کامل وارد یک مرحله پنهانی کرد چرا که خروج او از اقامتگاه ریاست جمهوری و حضور در انظار عمومی غالبا با دردسر همراه می‌شد. از زمانی که "جلیقه زردها"، معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت مکرون، خیابان‌ها را صحنه نمایش نارضایتی و خشم خود تبدیل کردند، پیاده‌روی که یکی از تفریح‌های به شدت مورد علاقه مکرون بود درست مثل دیدار‌ها و ملاقات‌هایش به امری نادر و غالبا پنهانی تبدیل شد.

چهارم دسامبر مکرون برای بازدید از برخی نقاط «پوی‌آن‌ولای» که سه روز پیش از آن از سوی معترضان دولت به آتش کشیده شده بود، به این منطقه رفت، اما برای رفتن به آنجا مجبور نشد از میدان «لاشان» در محله «سن‌پییر‌ایناک» عبور کند. در یکی از مسیر‌های منتهی به همین میدان بود که معترضان فرانسوی یک آدمک درست کرده و روی یک چوبه دار آویزان کرده بودند. معترضان زیر این صحنه اعدام روی یک تخته چوبی خطاب به امانوئل مکرون نوشته بودند: «پروژه ما بریدن سر توست.»

از هفدهم نوامبر که بحران اعتراضات در فرانسه شکل گرفت و محبوبیت و توانمندی مکرون برای اداره امور و ایجاد اصلاحات آشکارا زیر سوال رفت، رئیس جمهور فرانسه به ندرت از کاخ الیزه خارج شد و با تعداد بسیار معدودی از معترضان صحبت کرد. در واقع این جنبش اعتراض‌آمیز بخشی از آزادی تردد مکرون را نیز از او گرفت.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала