محدود سازی یا فیلترینگ اینستاگرام در ایران

© AP Photo / Ross Dettmanمحدود سازی یا فیلترینگ اینستاگرام در ایران
محدود سازی یا فیلترینگ اینستاگرام در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در خصوص طرح محدود سازی اینستاگرام بیان داشت که ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رییس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع داد نامه‌ای که اخیراً درباره محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده، ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد. در این طرح، بسته‌ها و طرح‌های فروش اینترنت، بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام تهیه می‌شود.
در نامه ی منتشر شده به نظر می رسد که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و رادیویی، خطاب به شرکت‌ مخابرات ایران و کلیه شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی ذکر شده است که با توجه به ضرورت صیانت از فرهنگ اسلامی ایرانی و حریم خانواده‌ها و حمایت از محتوای داخلی، با قید فوریت تصمیمی اتخاذ کنند که بسته‌ها و طرح‌های فروش اینترنت بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، تهیه و در لیست بسته‌های فروش خود قرار دهند.
وی در خصوص این نامه نوشت: درباره نامه زیر پرسیده‌اید. این نامه محرمانگی ندارد و به صادرکننده تذکر داده شده. ماجرا به ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی بازمی‌گردد. ارتباطی با فیلتر هم ندارد. خواسته‌اند که این امکان فراهم گردد تا اگر خانواده‌ای بسته اینترنتی بدون اینستاگرام بخواهد، امکانش فراهم باشد.
اما انتشار این نامه در حالی است که چندی پیش رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرده بود اینستاگرام هم باید نماینده پاسخگو داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала