برتری تانک روسی "آرماتا" بر تانک های ناتو

© Sputnik / Aleksey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر برتری تانک روسی "آرماتا" بر تانک های ناتو
برتری تانک روسی آرماتا بر تانک های ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله امریکایی نشنال اینترست می نویسد نیروهای زرهی و تانک های ناتو در مقایسه با نیروهای روسیه در وضع نامناسبی قرار دارند و رونمایی از تانک روسی تی 14 "آرماتا" در سال 2015 نشان داد که تانک های اصلی در ناتو هرچه کهنه تر می شوند.

 

به گزارش اسپوتنیک، ویل فلنیگان، کارشناس نشنال اینترست آرماتا را با تانک بریتانیایی Challenger 2 و تانک امریکایی M1A2 Abrams که در خدمت ناتو قرار دارند، مقایسه کرد. معلوم شد تانک روسی در رابطه با سه شاخص کلیدی قابلیت بقا، قدرت آتش و تحرک از نیروهای ناتو برتر است.
به گفته فلینگان، در تانک روسی از سیستم های حفاظتی سبک تر و ثمربخش تر استفاده می شود و از این لحاظ صنعت تانک سازی غرب از روسیه عقب مانده است.
همچنین توپ های تانک های روسی بر خلاف تانک های غربی از امکان شلیک موشک های هدایت شونده ضد تانک برخوردار هستند.
علاوه بر این آرماتا دارای وزن نسبتا کمی بوده و دارای موتور دیزلی کارآمدتری است. این مشخصات به تانک روسی امکان می دهد از سرعت خوب و تحرک استراتژیک برخوردار باشد و در نهایت می توان گفت نیروهای زرهی و تانک های ناتو در مقایسه با نیروهای روسیه در وضع نامناسبی قرار دارند.
آرماتا یگانه تانک نسل سوم در جهان است. یادآور می شود تانک T-14 "ارماتا" مجهز به پلتفرم واحد، سیستم موشکی دوربرد چند منظوره دفاع هوایی اس 500 ، سیستم راکتی ضد ماهواره‌ ای نودول و سیستم رادیوالکترونیک مختل کننده ارتباطات ماهواره ای Tirada-2S از جمله سلاح های برتر روسیه در جهان است. نشریه معتبر آلمانی "اشترن" در ماه آوریل 2017 نوشت مشخصات توپ 125 میلیمتری 2А82 "آرماتا" از همه نمونه های مشابه خارجی برتر است.
مجله فوکوس می نویسد تانک روسی تی 14 "آرماتا" امروزی ترین تانک در جهان است و خاطرنشان می سازد که کشورهای غربی در رابطه با ظاهر شدن آن ساخت انواع گوناگون رقیبان آنرا آغاز کرده اند و همچنین تسلیحات کهنه شده خود را مدرنیزه می کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала