پوتین به دنبال آتش بس بین ایران و عربستان

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین به دنبال آتش بس بین ایران و عربستان
پوتین به دنبال آتش بس بین ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گمانه هایی در مورد آتش بس ایران و عربستان، به همراه آتش بس در روابط سوریه و عربستان، وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سلام العبیدی در المیادین نوشت: با وجود تمام مانع تراشی هایی که بر سر راه حل بحران سوریه بود، اما بالاخره قطار سوری ایستگاه جنگ را ترک کرده و به ایستگاه صلح رسید. در این میان، روسیه برای حل پرونده مهاجران و پناهنده ها و بازسازی سوریه، تلاش زیادی کرد. 
مسکو و کرملین - اسپوتنیک ایران
دیدار آتی پوتین و پادشاه عربستان
علاوه بر این، باب عادی سازی خارجی با سوریه، گشوده شده است و سفرهای دوره ای فرستاده های رئیس جمهور روسیه به پایتخت کشورهای مختلف و تماس های مستقیم آنها با رهبران دولتها، در حال به ثمر نشستن است؛ همچنانکه وزیر خارجه ترکیه، به امکان همکاری با دولت سوریه، در صورت پیروزی بشار اسد در یک انتخابات دموکرات، اذعان کرده است. مهمتر آنکه این دعوت ترکیه، از دوحه، پایتخت قطر اعلام شده است. در همین رابطه، گمانه هایی در مورد آتش بس ایران و عربستان، به همراه آتش بس در روابط سوریه و عربستان، وجود دارد و این دو، به پشت پرده ادامه تلاش های روسیه در این دو زمینه مربوط می شود.
گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که قیمت نفت مارک «برنت»تحت تأثیر این خبر که روسیه و عربستان سعودی در رابطه با تمدید توافقنامه «اوپک+» به توافق رسیدند 5 درصد افزایش یافت.

صبح روز 3 دسامبر هر بشکه نفت «برنت» با تحویل در ماه فوریه 2019 میلادی، 62,5 دلار قیمت داشت که 5 درصد بیش از سطح قیمت ها در روز 30 نوامبر بود.

اول ماه دسامبر در اجلاس سران« جی20» در بوینس آیرس آرژانتین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام نمود که در رابطه با تمدید معامله «اوپک+» با بن سلمان ولیعهد سعودی به توافق رسید. مطابق با شرایط این قرارداد، کشورهای عضو اوپک و 11 کشور خارج از اوپک از جمله روسیه موظف می شوند استخراج نفت را برای دستیابی به قیمت های بالاتر در بازار جهانی کاهش بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала