نیاز آمریکا به روسیه برای حضور در قطب شمال

© Sputnik / Vera Kostamoنیاز آمریکا به روسیه برای فعالیت در قطب شمال
نیاز آمریکا به روسیه برای فعالیت در قطب شمال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که آمریکا از ترس درخواست کمک از روسیه از تمرین در قطب شمال منصرف شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Business Insider، گارد ساحلی آمریکا به دلیل ترس از احتمال ناکارآمدی تنها کشتی سنگین یخ شکن این کشور و ترس از درخواست کمک از روسیه، از شرکت در تمرینات قطبی خود داری کرد.

دست داشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال - اسپوتنیک ایران
دست برداشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال
یخ شکن آمریکایی پلار استار که حدود 40 سال از عمر آن می گذرد تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد و فرماندهی پیشین گارد ساحلی آمریکا به خوبی از موضوع آگاهی دارد، زیرا هنگامی که شورای امنیت ملی آمریکا از وی خواست تا یخ شکن را از طریق مسیر دریای شمالی جهت شرکت در تمرینات "آزادی نیروی دریایی" ارسال کند، با این درخواست مخالفت کرد.
وی گفت: ما قطعات کشتی ها از نوع مشابه را جمع آوری کرده ایم تا این یخ شکن به کار خود ادامه دهد و من نمی توانم تضمین کنم که هنگام تمرینات، مشکلات فنی جدی به وجود نخواهد آمد. که در بروز این مشکلات، ما به اجبار باید از روسیه درخواست کمک نماییم.
این نشریه زمان برگزاری تمرینات را مشخص نکرده، اما فرمانده سابق گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده که در تمرینات اوایل ماه دسامبر شرکت نخواهیم کرد.
پیش از این رسانه های آمریکایی اعلام کردند که در حال حاضر تنها دو کشتی شناور یخ شکن قدیمی آمریکا در این منطقه باقیمانده اند. 
در این گزارش آمده؛ بسیاری از کارشناسان آمریکایی مدتهاست اعلام کرده اند که آمریکا  مدتها پیش در قطب شمال، رقابت را به روسیه واگذار کرده است. هنگامی که یک کشتی در یخ ها اسیر می شود، سایر کشورهای می توانند کمک رسانی کنند، اما مسأله دیگر هنگامی است که دشمن تلاش می کند به منطقه اقتصادی منحصر به فرد آمریکا حمله کند و یا درگیرمسابقه تسلیحاتی با این کشور شود.
براساس این گزارش، کارشناسان آمریکایی نگرانند که به دلیل افزایش قدرت بالقوه نظامی روسیه در قطب شمال، ممکن است آمریکا نتواند از منافع خود در این منطقه دفاع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала