قتل از پیش طراحی شده روزنامه‌نگار سعودی

© AP Photo / Hasan Jamaliقتل از پیش طراحی شده روزنامه‌نگار سعودی
قتل از پیش طراحی شده روزنامه‌نگار سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ترکیه قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی را از پیش طراحی شده اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: بر اساس نوارهای ضبط شده پیش از وقوع جنایت کاملا مشخص است که این قتل کاملا از پیش طراحی شده بود.

هیلی: تمام مسئولیت قتل خاشقجی برعهده بن سلمان است - اسپوتنیک ایران
هیلی: تمام مسئولیت قتل خاشقجی برعهده بن سلمان است

چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی دوحه گفت: من نیز همچنین همراه با رئیس جمهور اردوغان نوارهای ضبط شده را گوش دادم، در این نوارهای ضبط شده به خوبی قابل شنیدن و فهمیدن است که قتل او (جمال خاشقجی) از پیش طراحی شده است.
وی همچنین افزود: سرویس‌های ویژه کشورهای علاقه‌مند نیز این فرصت را داشتند تا نوارهای ضبط شده قتل روزنامه‌نگار را سعودی را گوش دهند. وزیر خارجه ترکیه افزود که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از همان ابتدا مصمم بود که مورد خاشقجی به طور کامل بررسی شود. با این حال، به گفته وی، مقامات سعودی در مورد پرونده روزنامه نگار با ترکیه همکاری نمی‌کنند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала