مقام آمریکایی: آینده یمن باید بدون تهدید برای عربستان و امارات باشد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisمقام آمریکایی: آینده یمن باید بدون تهدید برای عربستان و امارات باشد
مقام آمریکایی: آینده یمن باید بدون تهدید برای عربستان و امارات باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در یک کنفرانس در ابوظبی گفت: آمریکا معتقد است، یمن، که درگیر جنگ داخلی است، نباید از سوی ایران تهدیدی برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در یک کنفرانس در ابوظبی گفت: آمریکا معتقد است، یمن، که درگیر جنگ داخلی است، نباید از سوی ایران تهدیدی برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی باشد.

تیموتی لندرکینگ، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی خلیج فارس در کنفرانسی در ابوظبی بر تداوم حمایت دولت آمریکا از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن تاکید کرده است.

وی به مذاکرات جاری در سوئد بین گروه‌های درگیر در یمن به میزبانی نماینده ویژه سازمان ملل هم اشاره کرد و گفت که آمریکا دولت یمن را که مورد حمایت ائتلاف به رهبری عربستان است و جنبش حوثی که مورد حمایت ایران است را به مذاکرات صلح در سوئد تشویق می کند.

این مقام واشنگتن از طرف‌های یمنی و حاضران در مذاکرات سوئد خواست «مشارکت کاملی در مذاکرات صلح» داشته باشند.

مقام‌های آمریکایی و سعودی در حدود 4 سال اخیر به منظور توجیه مواضع خودشان در یمن، بارها مدعی کمک‌های تسلیحاتی ایران به انصارالله شده‌اند اما مقام‌های یمنی همواره این ادعاها را رد کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала