موشک ایرانی نابود کننده شناورهای نیمه سنگین دشمن

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / موشک ایرانی نابود کننده شناورهای نیمه سنگین دشمن
موشک ایرانی نابود کننده شناورهای نیمه سنگین دشمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کروز نصر تولید ایران پس از عبور از زره شناور منفجر شده و شناور دشمن را از بین می برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر قدرت موشکی یکی از دستاورد‌های بزرگ ایران در زمینه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی است.
در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روز‌ها موضوع داغ و قابل بحث است. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد.
یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های کروز هستند.
موشک کروز نصر، یکی از موشک‌های ساخت متخصصان ایرانیست که از انواع موشک‌های هوا پایه و ضدکشتی است که از آن برای انهدام اهداف دریایی نظیر ناوها، ناوشکن ها، زیردریایی‌ها و یا هر شناور سطحی و زیرسطحی استفاده می‌شود. موشک نصر ساخت صنایع دفاع ایران است. موشک نصر1 قادر است شناورهای 3 هزار تنی را منهدم کند.

روزنامه آلمانى: موشك هاى ايرانى تهديد براى اروپا - اسپوتنیک ایران
روزنامه آلمانى: موشك هاى ايرانى تهديد براى اروپا

اصلی‎ترین تفاوت این موشک با نمونه های مشهوری چون کوثر و ظفر، میزان بالای سرجنگی است که قدرت تخریب بسیار بالایی برای آن ایجاد می کند. موشک کروز نصر، جرمی در حدود ۳۵۰ کیلوگرم داشته و دارای یک سر جنگی به وزن ۱۳۰ کیلوگرم می‌باشد که این سر جنگی قدرت تخریب ۴.۵ برابری نسبت به سرجنگی موشک کوثر دارد. موشک هوشمند و کروز نصر با قرار گرفتن در لایه های دفاع ساحلی مکمل خوبی برای پدافند ساحلی در کنار سامانه های توپخانه ای است که قابلیت انهدام شناورهای نفوذکننده به آب های ساحلی جمهوری اسلامی را دارد.
نصر قابلیت نصب بر روی هلیکوپتر و سایر جنگنده‌ها نظیر بالگرد‌های میل ۱۷، ۲۰۶ و جنگنده‌های فانتوم را داراست. موشک کروز نصر را می‌توان از انواع سکو‌های پرتاب ساحلی و شناور‌های موشک انداز هم شلیک کرد. مزیت ممتاز نصر قابلیت عبور از کشتی های با زره نیمه سنگین تا وزن سه تن است؛ در واقع کروز نصر پس از عبور از زره شناور منفجر می شود و شناور متخاصم را منهدم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала