ترامپ در امور داخلی فرانسه دخالت نکند

© Sputnik / Alexei Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ در امور داخلی فرانسه دخالت نکند
ترامپ در امور داخلی فرانسه دخالت نکند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه فرانسه از ترامپ خواست تا در امور داخلی کشورش دخالت نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، ژان‌ ایو ‌لودریان، وزیر امورخارجه فرانسه در پی توئیت‌های انتقادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه دولت فرانسه، وی را دعوت به عدم دخالت در امور داخلی کشورش نمود.

جنبش جلیقه قرمزها در تونس - اسپوتنیک ایران
جنبش "جلیقه قرمزها" در تونس

‌لودریان در پاسخ به توئیت رئیس‌جمهوری آمریکا که اعتراضات در فرانسه را نشانه «عدم کارایی» توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی دانست، گفت: ما به امور سیاسی داخلی آمریکا کاری نداریم و می‌خواهیم که آمریکا هم همین کار را بکند.
وی همچنین در ادامه افزود: من به دونالد ترامپ می‌گویم و امانوئل ماکرون، رییس جمهور ما نیز به او گفته است که ما خودمان را در نزاع‌های آمریکا طرف حساب نمی‌کنیم، شما هم بگذارید ملت ما زندگی‌اش را کند.
جنبش اعتراضی موسوم به "جلیقه زردها" در ابتدا به بهانه مقاومت در برابر افزایش قیمت سوخت به اجرا در آمد، اما خیلی سریع به محلی برای ابراز نارضایتی شدید از مشکلات مختلف اعم از درآمدهای راکد و افزایش هزینه‌های زندگی بدل شد. از زمانشروع این ناآرامی‌ها در 17 نوامبر، چهار نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند. رئیس‌جمهوری فرانسه پس از تظاهرات شنبه گذشته جلیقه زردها افزایش مالیات بر سوخت در سال ۲۰۱۹ را ابتدا تعلیق و سپس لغو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала