تهدید آمریکا از سوی رئیس جمهور ایران

© REUTERS / Danish Siddiquiتهدید آمریکا از سوی رئیس جمهور ایران
تهدید آمریکا از سوی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایرانی طی سخنانی ضمن اشاره به فروش نفت ایران گفت: در صورت بروزمشکل در صادرات نفت ایران، تنگه هرمز را خواهد بست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سفر خود به استان سمنان، خطاب به آمریکا گفت: آمریکا بداند ما نفتمان را خواهیم فروخت. قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد. بداند اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

واکنش آمریکا به رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز
پیش از این نیز روحانی 11 تیرماه در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس اعلام کرد اگر نفت ایران صادر نشود نفت دیگر کشور‌های خلیج فارس هم نباید صادر شود.

او طی روز‌های بعد از این سخنان نیز خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: کسی که اندکی سیاست بفهمد، نمی‌گوید جلوی صادرات نفت ایران را می‌گیریم، تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست. او آنجا خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود: با دم شیر بازی نکن. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.

سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سفر استانی خود به سمنان توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرد.

فرانس 24 از رسانه هایی که به این سخنرانی پرداخت و در خبری با این تیتر که «روحانی تهدید می‌کند عبور نفت از طریق خلیج فارس را قطع خواهد» این خبر را پوشش داده است.

در این خبر آمده است: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران موضع قاطعی علیه تحریم‌های ایالات متحده اتخاذ کرد و تهدیدش را برای قطع فروش نفت بین‌المللی از طریق خلیج فارس تکرار کرد. بر اساس این خبر روحانی در سمنان اعلام کرد آمریکا نمی‌تواند روابط ما با جهان را قطع کند.

عرب نیوز نیز در گزارشی نوشت: رئیس جمهور ایران، بار دیگر تأکید کرد که ایالات متحده قادر نخواهد بود ایران را از صادرات نفت منع کند و همچنین آمریکا نمی‌تواند مانع انتقال مواد خام از طریق خلیج فارس شود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала