اولتیماتوم 60 روزه آمریکا به روسیه

© Flickr / Gage Skidmoreاولتیماتوم 60 روزه آمریکا به روسیه
اولتیماتوم 60 روزه آمریکا به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه شصت روز زمان دارد که به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازگردد.

تهدید جدی آمریکا توسط روسیه - اسپوتنیک ایران
تهدید جدی آمریکا توسط روسیه
به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روسیه طی مدت دو ماه باید به تعهدات خود در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد عمل کند، در غیر اینصورت واشنگتن نیز انجام تعهدات خود در این پیمان را زیر متوقف خواهد کرد.
پمپئو افزود: آمریکا طی این مدت زمان از تولید، آزمایش و عرضه موشک هایی که تحت این پیمان قرار دارند را متوقف می کند و پس از این 60 روز با توجه به شرایط عمل خواهیم کرد.
ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به سخنان وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و گفت: مسکو به صورت جدی این پیمان را اجراء می کند و واشنگتن نیز از این موضوع آگاهی دارد.
ولادیمیر جباروف، معاون کمیته بین الملل شورای روسیه نیز اعلام کرد که روسیه تمامی مدارکی که نشان می دهد این کشور به تعهدات خود در چارچوب پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد عمل می کند را به واشنگتن ارائه داده است و این اتهامات را رد کرد.
همچنین یوری شویتکین، معاون کمیسیون دفاع دومای روسیه معتقد است که خروج آمریکا از این پیمان منجر به نقض ثبات در اروپا خواهد شد و کشورهای اروپایی تبدیل به گروگان سیاست های غیر مسئولانه آمریکا خواهند شد.
وی افزود: ما هیچگاه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج نشده ایم و در صورت خروج آمریکا، مجبور به اتخاذ تصمیم و اقدامات لازم برای حفظ تعادل قدرت خواهیم بود، در حالی که روسیه خواستار چنین موضوعی نیست.
شویتکین اشاره کرد که آمریکا تنها کشور عضو این پیمان است که آنرا نقض می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала