ایران توانایی بستن خلیج فارس را بر روی ناوهای آمریکایی دارد

© AFP 2023 / Felix Garzaایران توانایی بستن خلیج فارس بر روی ناو آمریکایی را دارد
ایران توانایی بستن خلیج فارس بر روی ناو آمریکایی را دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایکل جونز نویسنده نشریه Culture Wars Magazine نوشت؛ ایران می تواند در صورت فرمان رهبر ایران، خلیج فارس را بر روی ناو هواپیمابر John C. Stennisآمریکا ببندد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل منابعی در پنتاگون گزارش داد که ناو هواپیمابر John C. Stennis آمریکا به همراه  سایر کشتی های این کشور تا پایان هفته به آبهای خلیج فارس وارد خواهند شد.
ورود کشتی های آمریکایی به خلیج فارس پس از هشت ماه شناور بودن به خلیج فارس وارد می شوند و هدف اصلی این مانور نشان دادن قدرت نظامی آمریکا به ایران در پی بالاگرفتن تنش ها میان دو کشور است.
جونز در گفتگو با شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" گفت: در حال حاضر ناوهای هواپیمابر مبدل به فرم جدیدی از جنگ شده اند. ایرانی ها کشتی هایی که وارد تنگه هرمز شوند را می تواند متوقف کند و آنها به راحتی و بدون امکان خروج در تنگه اسیر می شوند.
در عین حال این کارشناس آمریکایی عدم توانایی ناو هواپیمابر John C. Stennis در برابر حمله موشکی مورد توجه قرار داد.
این روزنامه نگار آمریکایی یادآوری شد که مشکل دیگر این است که آیا این ناو هواپیمابر می تواند از خود در برابر حملات موشکی محافظت کند یا خیر. این سوالی است که هیچکس نمی تواند به آن پاسخ دهد. هنگامی که نیروهای نظامی روسیه از دریای خزر حملات موشکی به سوریه انجام دادند، آمریکا ناوهای خود را از خلیج فارس خارج کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала