شرط آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اعلام شد

© REUTERS / Ints Kalninsشرط آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اعلام شد
شرط آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد  اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر روسیه ظرف 60 روز به اجرای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازنگردد، آمریکا از این معاهده خارج می شود.

به گزارش اسپوتنیک وزیر امور خارجه آمریکا پامپئو اعلام نمود که اگر روسیه ظرف 60 روز به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازنگردد، آمریکا از این معاهده خارج می شود. 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان پمپئو در بروکسل، ایالات متحده انتظار دارد که روسیه به اجرای پیمان منع موشک های هسته ای میان برد بازگردد، اگر در طی مدت دو ماه روسیه این کار را انجام ندهد، واشنگتن به تعهدات خود در قالب این قرارداد عمل نخواهد کرد. 
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
تاریخ خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد
پمپئو در جمع خبرنگاران گفت: این تصمیم آمریکا از حمایت کامل متحدان ناتو برخوردار است.
پیشتر، رئیس جمهور آمریکا، اعلام نمود که این کشور به زودی از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال 1987 به تصویب رسیده است، خارج می شود، زیرا، به گفته وی، روسیه این توافقنامه را نقض می کند. علاوه بر این، واشنگتن اعلام کرد که تعدادی از کشورها دارای موشک های متوسط و کوتاه، عمدتا چین، عضو این پیمان نیستند.
پیش از این ولادیمیر پوتین در خصوص احتمال خروج امریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد گفت: "پیشنهاد می کنم که امروز درمورد اقداماتمان راجب به خروج احتمالی ایالات متحده از معاهده منع موشک های متوسط و کوتاه برد بحث کنیم. اجازه دهید دوباره به این موضوع بپردازم: ما آماده هستیم که با شرکای آمریکایی در مورد این مسئله کلیدی مذاکره کنیم و امیدواریم که با مسئولیت کامل به این موضوع واکنش نشان دهند. البته، تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج از معاهده مذکور، البته نمیتواند و بدون پاسخ از سوی کشور ما باقی نخواهد ماند."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала