حکم بازداشت 18 سعودی در ترکیه صادر شد

© AP Photo / Emrah Gurelحکم بازداشت 18 سعودی در ترکیه صادر شد
حکم بازداشت 18 سعودی در ترکیه صادر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه ترکیه دستور بازداشت ۱۸ مظنون قتل خاشقجی را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Milliyet، دادگاه ترکیه حکم دستگیری 18 نفر از عربستان سعودی را که مظنون به دخالت در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی هستند، صادر کرد.

واشنگتن‌پست: ترامپ قصد دارد قتل خاشقجی را نادیده بگیرد - اسپوتنیک ایران
واشنگتن‌پست: ترامپ قصد دارد قتل خاشقجی را نادیده بگیرد

لازم به ذکر است که این تصمیم دادگاه به درخواست دادستانی استانبول گرفته شده است. از 18 نفر متهم به دخالت در قتل خاشقجی ، 15 نفر در زمان این جنایات در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول حاضر بودند.
در حال‌ حاضر در دادگاه ترکیه تحقیقات درباره پرونده قتل خاشجقی ادامه‌ دارد. ترکیه خواستار استرداد این پانزده مظنون سعودی شده که هم اکنون در عربستان در زندان به سر می‌برند. برای پنج نفر از آنها در ریاض درخواست مجازات اعدام شده است.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала