آمريکا: ايران به طالبان کمک مالي مي کند

© AP Photo / Allauddin Khanآمريکا: ايران به طالبان کمک مالي مي کند
آمريکا: ايران به طالبان کمک مالي مي کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمريکا، ایران را متهم به حمايت مالي از طالبان، از جمله عرضه سلاح نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان برایان هوک نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در ایران، تهران از جنبش رادیکال طالبان (گروه ممنوعه در روسیه) در افغانستان پشتیبانی می کند، از جمله ایران تأمین سلاح این گروه را بر عهده دارد. این بیانیه در روز پنجشنبه توسط برایان هوک نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در ایران قرائت شد. 
حمایت ایران از طالبان کذب محض است - اسپوتنیک ایران
حمایت ایران از طالبان کذب محض است
این مقام رسمی امور خارجه ایالات متحده گفت: "ایران حداقل از سال 2007 تا کنون حمایت مادی از طالبان را انجام داده است". 
گفتنی است پیش از این در خبرها آمده بود که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه با تفسیر مقاله منتشره در روزنامه «تایمز» لندن در باره اینکه گویا طالبان در خاک ایران دارای پایگاه آموزشی هستند گفت که مسکو هیچگونه اطلاعاتی در باره آموزش اعضای جنبش رادیکال طالبان (ممنوعه در روسیه) توسط تهران در اختیار ندارد. سفارت ایران در کابل نیز این خبر را رد کرد.
زاخارووا در ادامه گفت:"شایان ذکر است که اولین بار نیست رسانه های غربی و از جمله بریتانیا به پخش چنین اخباری دست می زنند. اما در چنین اخباری بطور سنتی هیچگونه ثبوتی ارائه نمی شود و به منابعی در سرویس ویژه افغانستان استناد می شود که وجود خارجی ندارند. این نوع اعلامیه ها نه فقط علیه ایران، بلکه علیه روسیه نیزانجام می شوند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала