آمریکا: ایران موشک های میانبرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای تا دوربرد اروپا را آزمایش کرده است

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: ایران موشک های حامل مواد هسته ای جهت هدف قرار دادن اروپا را آزمایش کرد
آمریکا: ایران موشک های حامل مواد هسته ای جهت هدف قرار دادن اروپا را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که در سال 2017 ایران موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای جهت هدف قرار دادن اروپا را آزمایش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان برایان هوک نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در ایران، تهران در ماه ژانویه 2017  موشک هایی با برد متوسط با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را ازمایش کرده است، این موشک قابلیت شلیک به پایتخت های اروپایی را دارد. این بیانیه در روز پنجشنبه توسط بران هوک نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا قرائت شد. 
سپاه ایران به موشک های بالستیک دریایی مجهز شد - اسپوتنیک ایران
سپاه ایران به موشک های بالستیک دریایی مجهز شد
وی گفت: "براساس برآوردهای ما، در ماه ژانویه 2017 ایران یک موشک برد متوسط  با قابلايت حمل کلاهک هسته ای را راه اندازی کرده است. این موشک قابلیت حمل بیش از 500 کیلوگرم را دارد. محدوده تخمینی شلیک آن بیش از 1.2 هزار مایل است (حدود 2000 کیلومتر). برخی از پایتخت های اروپایی با این برد می تواند مورد هدف موشک های ایرانی قرار بگیرند. 
پیش از این در خبرها آمده بود که دو فروند زیر دریایی جدید کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ایران پیوست.
مراسم پیوستن این زیر دریایی ها به ناوگان نیروی دریای ایران در بندرعباس واقع در جنوب ایران و در کنار خلیج فارس برگزار شد.
حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ایران در این مراسم گفت: تقویت توانمندی های دفاعی، پیامی است برای دشمنان با این مضمون که نیروی دریایی ایران به بیگانگان اجازه نخواهد داد ثبات منطقه را به هم بزنند.
شایان ذکر است که زیردریایی غدیر دارای توان گشت زنی در آب های کم عمق است. این زیردریایی به سامانه پیشرفته شلیک اژدر و موشک به طور همزمان مجهز است و با دقت بسیار بالایی به هدف می خورد.
این زیردریایی در حمل و نقل سریع افراد و رهگیری شناورها در سطح و زیر آب و شناسایی اهداف نظامی دشمن، از کارآیی بسیار بالایی برخوردار است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала