استفاده شرکت سازنده اس-400 از تکنولوژی آمریکایی

© Sputnik / Vitaliy Ankovاستفاده شرکت سازنده اس-400 از تکنولوژی آمریکایی
استفاده شرکت سازنده اس-400 از تکنولوژی آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت سازنده اس-400 که تحت تحریم آمریکا قرار دارد با استفاده از یک شرکت کانادایی تحریم‌ها را دور زده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از RBK، شرکت "Metelics" با دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و از طریق واسطه‌های کانادایی، تجهیزاتی را به شرکت دفاعی-نظامی روسی «آلماز آنتی» منتقل نموده است. در همین راستا وزارت خزانه داری ایالات متحده در بخش کنترل دارایی‌های خارجی، شرکت Cobham را به مبلغ 78.5 هزار دلار جریمه کرد.

ترکیه: خرید اس 400 تضمینی است - اسپوتنیک ایران
ترکیه: خرید اس 400 تضمینی است

سه تخلف بین 31 جولای سال 2014 و 15 ژانویه سال 2015 اتفاق افتاد که شرکت "Metelics" صادرات غیرمستقیم قطعاتی را که قرار بود برای یک رادار رادیویی کنترل ترافیک هوایی تجاری مورد استفاده قرار گیرد، انجام داد. طبق گزارش وزارت خزانه داری ایالات متحده، از طریق توزیع کنندگان در کانادا و روسیه، فناوری آمریکایی از سال 2014 به یک فرد تحت تحریم رسیده است.
تا تاریخ 14 ماه دسامبر سال 2015 شرکت "Metelics" بخشی از شرکت امریکایی "Cobham" بود که سیستم‌های هوافضایی و دفاعی را توسعه، عرضه و پشتیبانی می کرد.
شرکت دفاعی-نظامی روسی «آلماز آنتی» یکی از شرکت‌های اصلی تولید تجهیزات پخش رادیویی روسیه است. این شرکت 51 درصد از شرکتی که تولید کننده سیستم دفاع موشکی اس-400 است را تشکیل می‌دهد که از سال 2014 تحت تحریم قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала