تمایل آمریکا به بازسازی روابط با روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyevتمایل آمریکا به بازسازی روابط با روسیه
تمایل آمریکا به بازسازی روابط با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا علاقه مند به بازسازی روابط با روسیه است، اما اقدامات رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین مانع این کار می شود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان رئیس کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده در امور بین الملل آقای اد رویس، امریکا علاقه مند به بازسازی روابط با روسیه است، اما ااقدامات رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین مانع این کار می شود. 
به گفته رویس، ایالات متحده به اجبار باید تحریم ها را به دلیل اقدامات تهاجمی روسیه تحمیل کند. وظیفه تحریم ها این است که فشار بر رئیس جمهور روسیه و دایره اطرافیان وی را افزایش دهد. 
بررسی راهکارهای همکاری ایران و روسیه جهت شکست تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
بررسی راهکارهای همکاری ایران و روسیه جهت شکست تحریم های آمریکا
این سیاستمدار گفت: "او (پوتین) باید بداند که فشار تا زمانی که او به فکر حفظ منافع خود و نه به نفع مردم روسیه باشد، زیادتر می شود". 
پیش از این، مسئله اعمال تحریم های جدید علیه روسیه در تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح شد. سیاستمداران آلمان، اتریش، لهستان و استونی پیشنهاد دادند که با تحریم ها وضعیت در تنگه کرچ پاسخ مناسبی خواهند داد. 
در 25 نوامبر، اداره مرزی سرویس امنیتی فدرال روسیه سه کشتی نیروهای دریایی اوکراین در ناحیه تنگه کرچ را بازداشت کرد — قایقهای بردیسانس و نیکولپو و همچنین تانک یانا کاپو در این منطقه متوقف شدند. نیروهای اوکراینی از مرز روسیه عبور کردند، و مانورهای خطرناکی را آغاز کردند. در روسیه این حادثه یک تحریک محسوب می شود. 
در تاریخ 25 نوامبر، کشتی های نیروی دریایی اوکراین ساعت 7 صبح مرز آبی روسیه را براساس بندهای 9 و 21 کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد قوانین دریایی را نقض کرده اند.
سرویس امنیتی روسیه همچنین اعلام کرد برای متوقف کردن کشتی های نیروی دریایی اوکراین از سلاح استفاده کرده است و در ایت اقدام سه نفر از ملوانان اوکراینی با جراحت های سطحی روبرو شدند.
گزارش شده که نیروهای امنیتی روسیه هنگامی که کشتی ها اوکراینی درخواست مشروع آنها را برای توقف نادیده گرفتند تصمیم به این اقدام گرفتند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала