کلکسیون پهپادهای غنیمتی سپاه از آمریکا + عکس

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Tommie Hortonکلکسیون پهپادهای غنیمتی سپاه از آمریکا + عکس
کلکسیون پهپادهای غنیمتی سپاه از آمریکا + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، از مجموعه ای از پهپادهای غنیمت گرفته شده از امریکا توسط سپاه رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران شب گذشته در برنامه تلویزیونی ثریا برای نخستین بار اعلام کرده که سپاه پهپاد MQ-9 Reaper متعلق به ارتش آمریکا را غنیمت گرفته است.این پهپاد پرنده‌ای بسیار پیشرفته و ساخت آمریکاست که صرفاً چند کشور معدود از جمله فرانسه، هلند، انگلیس، هند، ایتالیا و اسپانیا آن را در اختیار دارند که البته حالا سپاه پاسداران هم جزو دارندگان این پهپاد پیشرفته است.

از سوی دیگر، آذر ماه سال 90، خبری حیرت‌انگیز در رسانه‌های ایرانی منتشر شد. "یگان‌هایی از ایران موفق شدند یک فروند پهپاد پیشرفته RQ170 را سالم به زمین بنشانند." پهپاد شکارشده، RQ170 یا همان "جانور قندهار" نام دارد. این پهپاد هم‌اکنون در ایران، با رمزگشایی از تمام اطلاعاتش، مهندسی معکوس شده و سپاه توانسته تاکنون 2 مدل از این پهپاد را تولید کنند.

سپاه پاسداران، 10 مهر ماه سال 95 از یک فروند پهپاد آمریکایی به‌نام شادو 200 (SHADOW 200) نیز رونمایی کرد که این پهپاد هم توسط نیروی هوافضای سپاه غنیمت گرفته شده بود.
همچنین، چهاردهم آذر ماه سال 91 یک فروند پهپاد آمریکا به‌نام اسکن ایگل (ScanEagle) به اسارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. این پهپاد که با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود. در مجموع سپاه ایران کلکسیونی از پهپادهای امریکا را در اختیار دارد.
در نمایشگاهی که مهرماه سال 95 توسط سپاه برپا شد، یک فروند پهپاد آر.کیو.11 (AeroVironment RQ-11 Raven) غنیمتی نیز رونمایی شد. این پهپاد هم همچون دیگر پهپادها، آمریکایی است و در دام نیروی هوافضای سپاه گرفتار شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала