مکانیسم اس‌پی‌وی، جایگزین سوئیفت در روابط تجاری ایران و اروپا

© AFP 2023 / Atta Kenareمکانیسم اس‌پی‌وی، جایگزین سوئیفت در روابط تجاری ایران و اروپا
مکانیسم اس‌پی‌وی، جایگزین سوئیفت در روابط تجاری ایران و اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه ایران از تلاش مشترک با اروپا برای راه‌اندازی مکانیسم های جدید مالی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در حساب توییتر خود از تلاش مشترک ایران و اروپا برای برای راه‌اندازی مکانیسم های جدید مالی برای ایجاد یک کانال ارتباطی بین بانکی، Special Purpose Vehicle، بعنوان جایگزینی برای سوئیفت و راهکاری برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران خبر داد.
عراقچی در توییتر خود نوشت: دیروز و امروز با مدیران سیاسی و مذاکره کنندگان هسته ای انگلستان و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم. اراده سیاسی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام همچنان جدی است. ابتکارات جدیدی در خصوص اس پی وی در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی ما با آنها ادامه دارد.

گفتنی است، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت که تهران هنوز به کشورهای اروپایی امیدوار است که بتوانند توافق هسته ای را نجات دهند. یکی از شروط کلیدی ایران راه‌اندازی یک کانال ارتباطی بین بانکی، SPV، است که باید تبدیل به یک آنالوگ برای انتقال اطلاعات و سیستم پرداخت SWIFT شود و به شرکت های اروپایی و ایرانی اجازه انجام عملیات مالی را بدهد. 

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала