اردوغان: " جریان ترکی" ، انگیزه جدیدی برای کشورهای اروپاییست

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: " جریان ترکی" ، انگیزه جدیدی برای کشورهای اروپاییست
اردوغان:  جریان ترکی ، انگیزه جدیدی برای کشورهای اروپاییست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیمی از گاز خط لوله گازی "جریان ترکی" به اروپا فرستاده خواهد شد و به واسطه آن کشورهای اروپایی انگیزه جدیدی دریافت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن سخنرانی در مراسم پایان نصب دریایی خط لوله گازی که در استانبول و روز شنبه برگزار شد، در این خصوص صحبت کرد.
در این مراسم همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حضور داشت.
اردوغان گفت: " ارتباطات ما با روسیه در اوج است که در بخش انرژی نیز خود را نشان می دهد. ما با دوستان روس خود تلاش زیادی برای اجرای پروژه " جریان ترکی" داشتیم. این پروژه اهمیت تاریخی دارد. خط لوله گاز نه تنها برای ما بلکه برای همسایگانمان مهم است. ما قصد داریم نیمی از گاز را به اروپا صادر کنیم و کشورهای اروپایی نیز انگیزه خوبی دریافت خواهند کرد. ترکیه می تواند نیاز گاز در اروپا را در حجم کامل برطرف کند. "
وی خاطر نشان کرد که از نقطه نظر فنی این پروژه دشواری با استانداردهای بالاست. برای ما روسیه دوست امیدبخش و طولانی مدت و ارسال کننده مهم گاز است.
پروژه "جریان ترکی" ساخت خط لوله گاز از دو خط با قدرت تا 15.75 میلیارد متر مکعب در هر کدام مدنظر دارد. خط اول برای ارسال گاز به متقاضیان ترکیه و خطر دوم برای تامین گاز کشورهای اروپای جنوبی و جنوب شرقی درنظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала