چرا باید هنگام شام نان بولکی و اسپاگتی بخوریم؟

CC0 / Pixabay / چرا باید هنگام شام نان بولکی و اسپاگتی بخوریم؟
چرا باید هنگام شام نان بولکی و اسپاگتی بخوریم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران یک دانشگاه اسرائیلی ادعا می کنند کسانی که می خواهند لاغر شوند بر خلاف توصیه های رایج باید هنگام شام اسپاگتی، سیب زمینی و نان بولکی بخورند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته پژوهشگران دانشگاه یهودی در اورشلیم، غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات در حفط احساس سیری در روز بعد کمک می کند علاوه بر چنین سبک تغذیه در کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.
78 مامور پلیس شرکت کننده در آزمایش دانشمندان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول شب ها غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات را می خوردند و گروه دوم توصیه های رایج برای لاغر شدن را اجرا کرده و غذاهای کربوهیدرات دار را نمی خوردند.

15 ماده غذایی افزایش دهنده متابولیسم برای شروع یک رژیم غذایی سالم - اسپوتنیک ایران
15 ماده غذایی افزایش دهنده متابولیسم برای شروع یک رژیم غذایی سالم

در جریان آزمایش دانشمندان به سه هورمون توجه خاصی نشان می دادند: لپتین ـ تنظیم کننده مبادله انرژی و از بین برنده اشتها، گرلین ـ مسئول متابولیسم یا سوخت و ساز بدن انسان و آدیپونکتین، هورمون مسئول کاهش خطر ابتلا به دیابت.
نتایج ازمایش نشان داد که در نتیجه خوردن غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات، سطح لپتین که معمولا شبها افزایش می یابد ، بر عکس روز افزایش یافت و میزان گرلین، هورمون سوخت و ساز برعکس در ساعات شب بیشتر شد. ماموران پلیسی که شب ها غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات را می خوردند، گفتند روزها احساس گرسنگی نمی کردند و رعایت رژیم غذایی برایشان راحت تر بود.
در نتیجه اعضای گروه اول که غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات را می خوردند، در مقایسه با رقیبان خود که رژیم استاندارد غذایی را رعایت می کردند، توانستند به میزان بیشتری لاغر شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала