از لاریجانی حمایت نخواهد شد

© AFP 2023 / Atta Kenareلاریجانی
لاریجانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی همچون آقای خاتمی نمی تواند بگوید تکرار می کنم و تکرار می کنم و تأثیرگذار باشد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران، یک تحلیلگر سیاسی گفت که روحانی همچون آقای خاتمی نمی تواند بگوید تکرار می کنم و تکرار می کنم و تأثیرگذار باشد.چون حمایت اصلاح طلبان اثرگذار است و به لاریجانی شانس پیروزی می دهد نه حمایت آقای روحانی.

در ششمین سال ریاست جمهوری حسن روحانی یک سئوال مهم هنوز در تحلیل های سیاسی پاسخ منطقی و روشنی کسب نکرده است. پایگاه رأی حسن روحانی کجاست؟ آیا او همچون روسای جمهور گذشته می تواند مدعی باشد که آرایش در انتخابات متعلق به خود اوست؟

واکنش ها به دوست داشتنی خواندن روحانی توسط ترامپ +عکس - اسپوتنیک ایران
واکنش ها به دوست داشتنی خواندن روحانی توسط ترامپ +عکس

احمد بخشایش اردستانی تحلیلگر مسائیل سیاسی پاسخی صریح به این سئوالات دارد، «خیر». او می گوید «روحانی حاصل شرایط اضطرار جریان اصلاحات بود وگرنه خودش هیچ پایگاه رأیی ندارد.

همه روسای جمهور علاقه دارند که خط فکری آنها در دولت بعد از خودشان ادامه پیدا کند و رئیس جمهوری سرکار آید که با آنها همفکر باشد تا وقتی به قدرت رسید در سابقه عملکردی دولت گذشته کنکاش نکند و کارهای انجام شده را زیر سئوال نبرد. آقای روحانی هم از این اصل مستثنی نیست. رسم حکومتداری در ایران این طور است که سال اول تخریب، سال دوم بررسی و فهم و سال سوم سازندگی است.

احتمال دارد روحانی با لاریجانی ببندد ولی روحانی خودش محصول اضطرار بود. یعنی وقتی پایگاه اجتماعی اصلاحات پشت سر او قرار گرفت به پیروزی رسید.

روحانی در 1400 حمایت علنی از لاریجانی نخواهد کرد و اگر هم حمایت کند حمایتش اثر نخواهد داشت. روحانی همچون آقای خاتمی نمی تواند بگوید تکرار می کنم و تکرار می کنم و تأثیرگذار باشد.چون حمایت اصلاح طلبان اثرگذار است و به لاریجانی شانس پیروزی می دهد نه حمایت آقای روحانی.

خاتمی در دوره ریاست جمهوری خودش به لحاظ اقتصادی و معیشتی خوب عمل کرد اما روحانی با رواج گرانی ها و کوچک کردن سفرهای مردم به خرمن اعتمادعمومی آتش زد.

احمدی نژاد خوب عمل کرد، در اوج تحریم ها نگذاشت مردم زیاد آثار تحریم را لمس کنند، به همین خاطر همچنان محبوب است اما روحانی تحریم را به بطن جامعه آورد و بر روی سفره های مردم ولو کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала