بچه‌ها و زنان ایران تحریم شده‌اند

© AFP 2023 / Atta Kenare بچه‌ها و زنان ایران تحریم شده‌اند
بچه‌ها و زنان ایران تحریم شده‌اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، تحریم‌های آمریکا را علیه مردم عادی ایران می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانسه 24، سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه این کشور اظهار داشت: همه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را محکوم کرده‌اند، از جمله مردم ایران که از تحریم‌ها زجر می‌کشند. آن‌ها مدعی شده‌اند که دولت را تحریم‌ کرده‌اند اما در واقع این مردم‌اند که تحریم شده‌اند. بزرگسال‌ها، بچه‌ها و زنان تحریم شده‌اند و ما قطعا چاره‌ای جز مقاومت نداریم.

واشنگتن - اسپوتنیک ایران
مخالفت جهانی با تحریم های آمریکایی علیه ایران

خرازی همچنین درباره وعده‌های اروپا در قبال ایران برای حفاظت در برابر تحریم‌های ایالات متحده گفت: آن‌ها قول داده‌اند چیزهایی که آماده کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد. تا بدین جای کار که به آن‌ها اعتماد کرده‌ایم.
وی همچنین در ادامه افزود: آن‌هایی باید بازخواست شوند که عملیاتی شدن وعده‌های‌شان را تسریع نمی‌کنند. تا بدین جای کار، ایران شکیبایی نشان داده و همچنان بخشی از این توافق بوده است. ایران نباید بازخواست شود که چرا همچنان در توافق باقی مانده است. طرف دیگر که تامل می‌کند باید مورد بازخواست قرار بگیرد.
گفتنی است تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала