روسیه: ایران به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد

© AFP 2023 / George Ourfalianروسیه: ایران به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد
روسیه: ایران به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در اسرائیل اعلام کرد که نیروهای ایرانی به درخواست دمشق در سوریه هستند.

تشکیلات مسلح ایرانی در جنوب سوریه - اسپوتنیک ایران
تشکیلات مسلح ایرانی در جنوب سوریه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت تایمز آو اسرائیل؛ آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل‌آویو درخواست اسرائیل برای اخراج نیروهای ایرانی از سوریه را درخواستی غیرواقع بینانه و غیرضروری خوانده است.

این دیپلمات روس گفت: تهران برای حمله به اسرائیل نقشه نمی‌کشد. هیچ اسرائیلی هم به دست ایرانی‌ها کشته نشده است درحالی که ده‌ها ایرانی به خاطر حملات اسرائیل کشته شده‌اند. حضور ایران در سوریه به درخواست دمشق صورت گرفته و مسکو نمی‌تواند از آن‌ها بخواهد سوریه را ترک کنند.

ویکتوروف در کنفرانس مطبوعاتی خود در تل آویو به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: ما مخالف این هستیم که حماس را یک گروه تروریستی بدانند. ما از اسرائیل می‌خواهیم با این گروه به عنوان یک قدرت سیاسی مشروع برخورد کند. اسرائیل باید فورا وارد مذاکره با حماس شود. فلسطینی‌ها نیز باید برای مذاکرات آتی با اسرائیل متحد شوند.

وی درباره سرنگونی هواپیمای روسیه در لاذقیه سوریه و میزان تقصیر اسرائیل در این حادثه گفت که او کارشناس نظامی نیست اما بهانه اسرائیل را که می‌گوید درباره این مسئله به هیچ وجه گناهکار نیست را نیز نمی‌پذیرد.

ویکتوروف درباره تهدیدات ایران علیه اسرائیل گفت: چنین موضعی قابل قبول نیست و ما موضعمان را برای ایرانی‌ها توضیح می‌دهیم. نباید به مجهز کردن سوریه به سامانه اس300 به عنوان یک مجازات یکجانبه علیه اسرائیل نگاه کرد ما برای دفاع از نظامیان خود در سوریه این اقدام را اتخاذ کرده‌ایم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала