"تهران باید خفه شود": واشنگتن به نفع روسیه عمل می کند

© Flickr / Neal Wellons"تهران باید بی تفاوت باشد": واشنگتن به نفع روسیه عمل می کند
تهران باید بی تفاوت باشد: واشنگتن به نفع روسیه عمل می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم های ضد ایرانی، دولت ترامپ به نمایشی که واشنگتن امیداور بود تأثیر واضحی بگذارد منجر نشد.

به گزارش اسپوتنیک، تحمیل تحریم های ضد ایرانی دولت ترامپ به نمایشی که واشنگتن امیداور بود تأثیر واضحی بگذارد منجر نشد. علاوه بر این، رسانه ها و تاثیرات بازار مخالف آن چیزی شد که انتظار می رفت: قیمت نفت در برابر آغاز رسمی تحریم ها کاهش یافت و روزنامه نگاران بیشتر به ضعف واشنگتن تمرکز داشتند که باید به شدت از تمایل به خرید نفت ایران خودداری کند. به این ترتیب وی مسیر دولت اوباما را دنبال می کند که بارها و بارها برای توافق در مورد واردات نفت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به عنوان ناظری که وضعیت رسانه های جهان درباره ایران را بررسی می کند، ممکن است به نظر برسد که واشنگتن در اولین دور جنگ تحریم ها علیه ایران با شکست مواجه شد و مجبور به دادن اجازه به تقریبا تمام خریداران کلیدی نفت ایران: چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، تایوان، یونان و ایتالیا برای ادامه واردات نفت از ایران داد و ایران نیز صادرات به آنها را حفظ کرد.

اما نکته مهم وجود دارد که باعث می شود شما فکر کنید که مشکلات ایران تازه شروع شده است.

در این راستا تصمیم سوئیفت برای جدا شدن از سیستم چندین بانک ایرانی به نظر می رسد یک پیروزی بزرگ برای واشنگتن باشد که موفق شد با توسل به تحریم ها به این دستاورد برسد.

به نظر می رسد به زودی مدت توافق غیر رسمی بین ترامپ و اعضای اوپک + روسیه، که کمک کردن تا قیمت نفت پیش از انتخابات آمریکا پایین نگه داشته شود پایان یابد. زمانی که حتی یک اشاره عمومی به تحریم های نفت و خروج ایران از بازار نفت شود، بلافاصله قیمت نفت به بالاتر از 100 دلار به ازای هر بشکه می رسد. این امر فاجعه ای برای اقتصاد جهانی و به ویژه اقتصاد آمریکا خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала