آغاز تولید انبوه تانک‌ در ترکیه

© AP Photo / Turkish Military/Pool Photoآغاز تولید انبوه تانک‌ در ترکیه
آغاز تولید انبوه تانک‌ در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار داد ساخت تولید انبوه تانک‌ در آنکارا فی‌ما‌بین نیروهای مسلح ترکیه و یک کمپانی این کشور بسته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Anadolu، نمایندگان دبیرخانه صنایع دفاعی ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه و کمپانی BMC قراردادی برای تولید 250 تانک Altay ترکیه‌ای را در آنکارا امضا کردند.

ترکیه از تانک کاپلان ام تی رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
ترکیه از تانک کاپلان ام تی رونمایی کرد (ویدئو)

رئیس دبیرخانه صنایع دفاعی ترکیه، اسماعیل دمیر، در مراسم امضای قرارداد، گفت که تولید تانک داخلی باعث کاهش وابستگی کشور به عرضه محصولات دفاعی از خارج از کشور خواهد شد. به گفته وی تانک Altay تبدیل به واحد رزمی پیشرو در نیروهای مسلح ترکیه بر روی زمین می شود و سهم قابل توجهی در تضمین توانایی دفاعی این کشور خواهد داشت.
در آینده 1000 تانک Altay در ترکیه تولید خواهند شد. بنابراین، واحدهای تانکی نیروهای مسلح ترکیه به طور قابل توجهی ارتقا خواهند یافت. ارزش این پروژه در حدود 25 تا 30 میلیارد دلار تخمین زده شده است، برنامه ریزی شده است این پروژه تا 20 سال آینده اجرایی شود.
گفتنی است پروژه تانک ملی Altay بر اساس قرار داد امضا شده فی‌ما‌بین وزارت دفاع ترکیه و کمپانی Otokar در مارس 2007 اجرایی می‌شود. از آنجایی که ترکیه در ساخت تانک تجربه ای نداشت، Otokar قراردادی را با شرکت Hyundai Rotem کره جنوبی امضا کرد تا به طور مشترک یک نمونه اولیه از این تانک تولید شود. اولین نمونه این تانک در سال 2011 در نمایشگاه سلاح IDEF-2011 استانبول ارائه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала