عوامل اصلی برای داشتن عمر طولانی

© Depositphotos.com / Halfpointعوامل اصلی برای داشتن عمر طولانی
عوامل اصلی برای داشتن عمر طولانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند که ژن‌ها طول عمر را به میزان کمتری نسبت به گذشته احساس می‌کنند و عوامل اصلی در طول عمر تاثیر محیط و شیوه زندگی است.
امید به زندگی در کشورهای مختلف دنیا - اسپوتنیک ایران
امید به زندگی در کشورهای مختلف دنیا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه MedicalXpress، کارشناسان شرکت Calico Life Sciences و شرکت نسب شناسی Ancestry در جدیدترین پژوهش‌ها خود به این نتیجه رسیده اند که نقش عامل ژنتیک در دراز عمری کمتر شده و عوامل اصلی در طول عمر تاثیر محیط و شیوه زندگی فرد می‌باشد.
بر اساس برآوردهای قبلی، طول عمر به میزان 15 تا 30 درصد به وسیله تفاوت‌های ژنتیکی تعیین می‌شود و عوامل دیگر آن شیوه زندگی، تاثیر محیط، بیماری و حوادث است. محققان در کار جدید خود بیش از 400 میلیون نفر را از نگاه اصل و نسب مورد بررسی قرار دادند و تنها به طول عمر هر فرد، محل تولد و روابط خانوادگی توجه داشتند.
دانشمندان پیش از این یک تجزیه و تحلیل آماری از عوامل طول عمر را در میان بستگان متولد شده در قرن 19 و اویل قرن 20 انجام دادند و ارثی بودن طول عمر را در میان خواهر و برادر و عموزاده ارزیابی کردند. معلوم شد که همبستگی همسران نسبت به برادران و خواهرهای خونی (متولد شده از یک پدر و مادر) بیشتر است و این نشان می‌دهند که عوامل محیطی نقش مهمی در طول عمر ایفا می‌کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که ژن ها فقط تعیین کننده 7% از وراثت پذیری هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала