جانشین ایلان ماسک در تسلا کیست؟

© REUTERS / Joe Skipperجانشین ایلان ماسک در تسلا کیست؟
جانشین ایلان ماسک در تسلا کیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم رابین دنهولم، جایگزین ایلان ماسک می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده خانم رابین دنهولم، جایگزین ایلان ماسک می شود.
رابین دنهلم، که در هیئت مدیره تسلا به عنوان مدیر مستقل کار می کرد و کمیته حسابرسی این شرکت را پیش از این مدیریت می نمود، اکنون رئیس جدید هیئت مدیره تسلا می شود.
ماسک پس از شنیدن این خبر در توئیتر نوشت: "من می خواهم از رابین برای پیوستن به تیم ما تشکر کنیم. من احترام زیادی به وی می گذارم من مشتاقانه منتظر کار با ایشان هستم".

گفتنی است، استعفای ماسک از پست رئیس هیئت مدیره تسلا، شرایط اصلی توافق با کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده بود. در ماه اوت، ماسک در توییتر نوشت که او آماده خرید سهام تسلا از بازار با قیمت 420 دلار بود و بنابراین این شرکت را از عمومی به خصوصی تبدیل کرد. پس از این صدای جیر جیر، سهام تسلا افزایش یافت.
پیش از این در خبرها آمده بود که ماسک مدیر شرکت تسلا باقی می ماند اما باید از مقام ریاست شورای مدیران حداقل برای سه سال کناره گیری کند. یک رئیس مستقل به جای او خواهد نشست، تسلا باید دو مدید مستقل جدید را نیز معرفی کند. همچنین ماسک به پرداخت جریمه ای به میزان ۲۰ میلیون دلار محکوم شده است. تسلا به نوبه خود باید این مبلغ را به عنوان جریمه پرداخت نماید. تمامی این موارد باید توسط دادگاه ثابت شود.
پرونده علیه ماسک به خاطر یک سری بیانات دروغ و نادرست او بود. در خصوص اینکه او می خواهد تسلا را از شرکت عمومی به خصوصی تبدیل کند. روز پنج شنبه کمیسیون شکایت را به خاطر بیانیه وی به دادگاه نیویورک داد. ماسک این دعوی را بی پایه و اساس می خواند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала