صدراعظم سابق آلمان: باید تعلق کریمه به روسیه را پذیرفت

© AP Photo / Markus Schreiberصدراعظم سابق آلمان: باید تعلق کریمه به روسیه را پذیرفت
صدراعظم سابق آلمان: باید تعلق کریمه به روسیه را پذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گرهاد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با نشریه Aachener Nachrichten اعلام کرد دیر یا زود باید تعلق کریمه به روسیه را به رسمیت شناخت.

به گزارش اسپوتنیک، سیاستمدار آلمانی گفت:" این واقعیتی است که زمانی باید آنرا پذیرفت. کریمه در سابق نیر متعلق به روسیه بود اما در سال 1954 خروشچف، رهبر وقت شوروی آنرا به اوکراین شوروی هدیه داد. وی فکر می کرد عمر کمونیسم شوروی بهخ اندازه کلیسای کاتولیک خواهد بود اما خوشبختانه چنین چیزی اتفاق نیفتاد".
شرور همچنین تاکید کرد اروپا باید همکاری با روسیه را از سر بگیرد و افزود روسیه نزدیکترین همسایه است و بدون آن صلح درازمدت در این قاره برقرار نخواهد شد.

آیا ترامپ پیوستن کریمه به روسیه را به رسمیت خواهد شناخت؟ - اسپوتنیک ایران
آیا ترامپ پیوستن کریمه به روسیه را به رسمیت خواهد شناخت؟

کریمه پس از همه پرسی مارس 2014 که در آن حدود 97 درصد مردم به پیوستن به ترکیب روسیه رای دادند، بخشی از روسیه شد. این همه پرسی پس از کودتا در اوکراین در فوریه سال 2014 برگزار شد. کی اف کریمه را کمافی السابق بخشی از خاک خود می داند که بطور موقت به اشغال روسیه در آمده است.
چندی پیش نشریه The National Interest طی مقاله ای نوشت؛ دولت کی یف هیچگونه شانسی برای بازگردان "شبه جزیره کریمه" ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، "دوگ باندوو" نویسنده این مقاله یادآوری می کند که "شبه جزیره کریمه" مدت طولانی جزئی از خاک روسیه بوده است.
باندوو افزود: این منطقه بیش از دو قرن بیش از ترکیه جدا شد و در سال 1954 با تصمیم نیکیتا خروشچف رئیس اوکراینی تبار شوروی سابق بخشی از اوکراین شد.
وی اشاره کرد که بیشتر ساکنین کریمه را روس ها تشکیل می دهند که خواستار ملحق شدن این منطقه به روسیه بودند.
این روزنامه نگار معتقد است بازگردان این شبه جزیره به اوکراین بدون رضایت ساکنین آن یک اشتباه خواهد بود.
به نوشته این نشریه؛ غرب همچنان اصرار دارد که این شبه جزیره جزئی از اوکراین است و در انتظار عقب نشینی روسیه هستند که به نظر نویسنده این مقاله بعید به نظر می رسد که این اتفاق روی دهد.
در ادامه این مقاله آمده؛ امروزه کی یف هیچگونه شانسی برای بازگرداندن کریمه ندارد و این شبه جزیره از سوی ولادیمیر پوتین و یا رهبران آینده روسیه بازگردانده نخواهد شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала