گزارش و تحلیل

کشف جدید آمریکا؛ تهدید روسی اینبار در فضا

© Fotolia / Andrey Armyagovکشف جدید آمریکا؛ تهدید روسی اینبار در فضا
کشف جدید آمریکا؛ تهدید روسی اینبار در فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیستری در مورد "تهدید نظامی روسیه" در مطبوعات غرب ادامه دارد. حدسیاتی مطرح میشود که گویا مسکو یک موشک ضد موشکی طرحریزی کرده که در 2022 وارد تسلیحات روسیه می شود.

اسپوتنیک- به نقل از کانال تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا می نویسد: این رسانه اعلام کرد که مسکو جدیدترین موشک ضد ماهواره خود را در سال 2022 وارد تسلیحات می کند. بر اساس گزارش سرویس ویژه آمریکا که از سه منبع آگاه و موثق استفاده کرده، راکت مرموز روسی که در ماه گذشته بروی جنگنده میگ- 31 عکسبرداری شد سلاح ضد ماهواره ای بود و مسکو برنامه ریزی کرده که اوایل سال 2022 آماده استفاده رزمی باشد.

به گفته افسران اطلاعاتی آمریکا، هدف موشک اسرارآمیز روسیه — از بین بردن ارتباطات و ماهواره های شناسایی در مدار پایین اطراف زمین است. ایستگاه فضایی بین المللی و تلسکوپ هابل، در در چنین ارتفاعی بدور سیاره ما حرکت می کنند.

تصاویری از پیش نمونه راکت مرموز روسی بروی جنگنده تکمیل شده رهگیر موشک کیهانی میگ-31 که قادر به پرواز های مافوق صوت در فضا است، در اواسط سپتامبر ظاهر شد. اولین آزمایش های مقدماتی پیش نمونه در همان ماه آغاز شد. هدف آنها این بود که چک شود که آیا ساختمان موشک برای قرار دادن بروی چنین جنگنده ای مناسب است یا نه؟

مجتمع لیزری روسیه - اسپوتنیک ایران
سوپر سلاح روسیه پنهان در دل زمین+عکس
یک نوع تست وجود دارد، وقتی که ابتدا سعی می کنند معلوم نمایند که آیا سلاح با پایگاه هوایی به طور معمول در طول پرواز مشارکت می کنند یا نه. مرحله آزمایش بعدی در سال 2019 برگزار خواهد شد. در این صورت ارتش روسیه به پرتاب موشک های آزمایشی نصب شده بر میگ —31 ادامه خواهد پرداخت. کرملین انتظار دارد که در سال 2022 موشک ضد ماهواره ای جدید در اختیار نیروهای مسلح روسیه قرار گیرد.

مدیر "پروژه نیروهای هسته ای روسیه" پاول پودویگ گفت: به نظر من، همانطوری که درک می کنم، این احتمالا سیستم ضد ماهواره ای است. به نظر می رسد که این سامانه فرصت هایی را که می خواهیم ، فراهم می آورد. وی اشاره کرد که چین و ایالات متحده نیز سیستم های مشابه سلاح را توسعه داده اند.

توماس کاراکو، مدیر پروژه دفاع موشکی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، ضمن تماشای عکس های موشک روسی گفت:

نظریه سلاح های سینتیک ضد ماهواره که می توانند از طریق هوا پرتاب شود ، برای مدت زمان زیادی بگوش می رسید. و قدم هایی در این جهت در سال های اخیر توسط چین، روسیه و ما (آمریکا) برداشته شده است. این کارشناس شک کرد که مسکو در سالهای آتی چنین سلاح هایی را برای ارتش خود خواهد ساخت. وی توضیحا گفت: با توجه به این که روس ها این اواخر تعداد زیادی از مطالب خبری داغ درباره اسباب بازی های جدید پوتین را منتشر کرده اند، باید به این چیز ها با شک و تردید معیینی برخورد شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала