بر خلاف تحریمها، قطر از ایرانی ها برای حضور در نمایشگاه استقبال کرد

© AP Photo / Pool/Brendan Smialowskiبر خلاف تحریمها، قطر از ایرانی ها برای حضور در نمایشگاه استقبال کرد
بر خلاف تحریمها، قطر از ایرانی ها برای حضور در نمایشگاه استقبال کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قطر برخلاف تحریم های ایالات متحده، شرکت های ایرانی را به نمایشگاه تجارت هتل داری دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر صادرات شرکت پوپک بنادر فبه، روز سه شنبه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که، شرکت های ایرانی در نمایشگاه تجارت هتل قطر، با وجود تحریم های آمریکا شرکت می کنند. این اقدام پس از عدم اجازه نمایش محصولات ایرانی در نمایشگاه در فرانسه صورت گرفت. 

افزایش چشمگیر صادرات ایران به قطر - اسپوتنیک ایران
افزایش چشمگیر صادرات ایران به قطر

وی گفت: "بیش از 20 شرکت ایرانی که محصولات مختلفی تولید می کنند، دو هفته پیش در یکی از بزرگترین نمایشگاه های مواد غذایی در جهان SIAL در فرانسه شرکت کردند، اما با وجود پیش پرداخت، سازمان دهندگان نمایشگاه حضور آنها را ممنوع کرد. هرچند این نمایشگاه پیش از آن تحریم های آمریکا برگزار می گردید".

به گفته وی، وعده کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص عدم همکاری علیه تحریم های آمریکا بر ایران درست نیست. وی گفت: "آنها می گویند که این تحریم ها را دنبال نخواهند کرد، اما به همین دلیل هر گونه تجارت با ایران را مسدود می کنند، شرکت های ایرانی باید زمان های سختی را طی کنند."

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگشتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала