نماینده سوریه آمریکا را متهم به همکاری با زندانیان سابق گوانتانامو کرد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaنماینده سوریه آمریکا را متهم به همکاری با زندانیان سابق گوانتانامو کرد
نماینده سوریه آمریکا را متهم به همکاری با زندانیان سابق گوانتانامو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، آمریکا را متهم کرد که زندانی های تروریست گوانتانامو را آزاد می کند تا به سوریه بروند.

به گزارش اسپوتنیک، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، آمریکا را متهم کرد که زندانی های تروریست گوانتانامو را آزاد کرده و به آنها کمک می کند تا به سوریه بروند.

این دیپلمات سوریه روز دوشنبه در یکی از نشست های شورای امنیت سازمان ملل متحد، داستان یکی از این تروریست ها را گفت: "جیهاب دیاد، تروریست سوری که به نام ابوالدیاد مشهور است. او در سال 2000 به افغانستان رفت تا به صفوف القاعده (سازمان تروریستی که در فدراسیون روسیه ممنوع شده است) بپیوندد در سال 2001 نیروهای امنیتی پاکستان این مرد را همراه با سایر تروریست های بین المللی دستگیر کردند. نیروهای امنیتی پاکستان این افراد را به نیروهای آمریکایی تحویل دادند و این افراد سپس به زندان گوانتانامو منتقل شدند.

به گفته جعفري، در طول بحران سوريه، مقامات آمريكا شمار قابل توجهي از زندانيان زندان گوانتانامو را آزاد كردند. شگفت آور این است که بیشتر این افراد در کشور من ظاهر شدند. آمریکایی ها به آنها گذرنامه و ویزا دادند و همچنین تمام کمک های احتمالی را که برای آنها برای رسیدن به سوریه لازم بود، فراهم کردند. از جمله ترویستهای اعزامی از گوانتانامو به سوریه- یکی آن جیهاب دیاد می باشد. فعلاً این تروریست در قلمرو ترکیه زندگی می کند و آزادانه به سوریه و ترکیه رفت و آمد می کند و برای گروه تروریستی جبهه النصره (فعالیت این سازمان تروریستی در روسیه ممنوع است) می جنگد.

وی درپایان به همه اعظا شورای امنیت ملل متحد گفت: خواستم شما را جریان بگذارم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала