برخی از بانک های ایران از دسترسی به سوئیفت محروم شدند

© Photo / https://twitter.com/swiftcommunity/برخی از بانک های ایران از دسترسی به سوئیفت محروم شدند
برخی از بانک های ایران از دسترسی به سوئیفت محروم شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئیفت در بیانیه ای از قطع دسترسی چند بانک ایرانی از خدمات این سامانه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سامانه تراکنش‌های مالی بین‌بانکی موسوم به سوئیفت بدون اعلام اینکه کدام بانک از دسترسی به خدمات این سامانه محروم شده است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دسترسی بعضی از بانک‌ها ایرانی را در راستای «ثبات و یکپارچگی نظامی مالی جهانی»‌ تعلیق کرده است.

استوین منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا با تهدید ضمنی سوئیفت گفته بود که اگر این به تسهیل صادرات نفت ایران کمک کند، تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا: «ما به سوئیفت [اعلام کردیم] که در صورت ضرورت برای تداوم فشارهای اقتصادی شدید علیه نظام ایران، وزارت خزانه‌داری [آمریکا با شدت] از اختیارات خود استفاده خواهد کرد و سوئیفت اگر به تأمین خدمات پیام‌رسانی مالی برای برخی نهادهای مالی خاص مشخص‌شده [تحت تحریم] ایرانی بپردازد، ممکن است تحت تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد.»

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا به همراه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده به ارائه جزئیات جدیدی از دوره جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداختند. در دور جدید اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران، 50 بانک و زیرمجموعه‌های آن‌ها، بیش از 200 شخص و کشتی‌های بخش کشتی‌رانی، خطوط هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از 65 فروند از هواپیماهای آن هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала