بیانیه سفارت آمریکا بر خلاف عرف دیپلماتیک است

© AP Photo / Hadi Mizbanعراق
عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراق به سفارت آمریکا درباره تحریم های آمریکا علیه ایران تذکر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای تحریم های آمریکا علیه ایران را یکجانبه خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:«عراق دخالت در امور داخلی بویژه مسائل مربوط به اصلاح ساختار و وضعیت نیروهای امنیتی خود که تحت فرماندهی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح است را نمی پذیرد.

معافیت هشت کشور از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
معافیت هشت کشور از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران

عراق امیدوار است سفارت آمریکا در بغداد بخش ناسازگار اظهارت خود با قواعد و عرف دیپلماتیک را حذف کند و از تکرار آن در آینده نیز بپرهیزد و قواعد و قوانین بین المللی حاکم بر فعالیت خود در عراق بعنوان کشور میزان را رعایت کند».

بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحریم نفت ایران در بلندمدت همراه با افزایش بهای نفت به تضعیف دلار در سطح بین المللی منجر شده و به شکست و عقب نشینی آمریکا می انجامد، روندی که بخشی از آن در صحبت های برخی مقامات آمریکا دیده می شود.

جان بولتون مشاور رئیس جمهوری آمریکا با لحنی که حاکی از ناکامی آمریکا در تحریم ایران است، به همراهی نکردن شرکای تجاری مهم تهران در تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد.

وی که سخنانش در موسسه آمریکایی «همیلتون» بیانگر عقب نشینی آمریکا از راهبرد به صفر رساندن صادرات نفت ایران است، برای توجیه این عقب نشینی و عدم همراهی کشورها گفت که قصد نداریم به دوستان و هم‌پیمانان خود آسیبی بزنیم.

شبکه رسانه ای بلومبرگ در گزارشی با اشاره به مخالفت کشورها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران یا آشکارا تحریم های آمریکایی را نقض می کنند و یا خواستارمعافیت از تحریم های ضدایرانی آمریکا هستند.

آمریکا تاکنون مجبور شده است دست کم 8 کشور از جمله عراق را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала