هک سیستم ارتباطی سیا توسط ایران

© Fotolia / Glebstockسرویس ویژه ایران در گذشته توانست عوامل اطلاعاتی سیا را برملا کند.
سرویس ویژه ایران در گذشته توانست عوامل اطلاعاتی سیا را برملا کند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس ویژه ایران در گذشته توانست عوامل اطلاعاتی سیا را برملا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «یاهو نیوز»، سرویس ویژه ایران توانست وارد سیستم ارتباط الکترونی سیاه بشود که آمریکا برای تماس با جاسوسان خود در خارجه از آن استفاده می کرد.

رئیس سابق سیا: روس ها دارای اطلاعاتی درباره ترامپ هستند - اسپوتنیک ایران
رئیس سابق سیا: روس ها دارای اطلاعاتی درباره ترامپ هستند

مطابق با اطلاعات منابع «یاهو نیوز» که از جمله کارمندان سابق سازمان سیا آمریکا بودند منظور هک این سیستم در سال 2010 است که در نتیجه باعث فاش شدن تعداد زیادی از جاسوسان سازمان سیا شد.

به گزارش «یاهونیوز»، سازمان «سیا» آمریکا از طریق یکسری از  وب سایت های محرمانه با جاسوسان خود در ارتباط بود. سرویس ویژه ایران توانست با کمک اطلاعاتی که از عامل اطلاعاتی دوگانه دریافت کرده بود وارد یکی از این سایت های محرمانه بشود و با کمک جستجوگر «گوگل» به بقیه وب سایت های محرمانه سیا دسترسی پیدا کند.

بدین ترتیب ایران توانست عوامل اطلاعاتی زیاد سیا را که در ایران مشغول فعالیت بودند برملا سازد.

مطابق با اطلاعات یکی از منابع «یاهونیوز»، پیامدهای این هک برای سیا فاجعه بار بود. در سال 2011 مقامات ایران کشف شبکه ای از 30 عامل اطلاعاتی را اعلام کردند که در ایران فعالیت می کردند. تعداد زیادی از عاملان اطلاعاتی آمریکا در ایران یا اعدام شدند و یا حبس های طولانی برای آنها مقرر شد. آمریکایی ها توانستند تعدادی از عوامل خود را از کشور ایران خارج کنند. اما سازمان سیا تا سال 2013 نمی توانست از پسِ رفع پیامدهای هک سیستم ارتباطی خود برآید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала