آمادگی ترامپ برای توافقی جدید با ایران

© AFP 2023 / Roberto Schmidtآمادگی ترامپ برای توافقی جدید با ایران
آمادگی ترامپ برای توافقی جدید با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن برای انعقاد "توافقنامه جدید و جامع تر" با ایران آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره در سایت کاخ سفید، ضمن بیان این مطلب گفته می شود منظور چنان توافقنامه ای است که "راه رسیدن تهران به سلاح هسته ا ی را برای همیشه مسدود کرده و همه طیف اقدامات شرورانه را مسدود کرده و شایسته ملت ایران باشد".
ترامپ تاکید کرد تحریم های تاریخی تا زمان حصول توافق جدید حفظ خواهد شد.
رئیس جمهور آمریکا ایران را "به دست برداشتن از بلندپروازهای هسته ای، تغییر رفتار کارشکنانه، احترام به حقوق ملت خود و بازگشت به مذاکرات شرافتمندانه" فرا خواند.
پیشتر مایکل پومپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود هشت کشور از اجرای تحریم های نفتی ایالات متحده علیه ایران معاف خواهند بود.

توئیت ترامپ علیه ایران به سبک سریال پرطرفدار آمریکایی + عکس - اسپوتنیک ایران
توئیت ترامپ علیه ایران به سبک سریال پرطرفدار آمریکایی + عکس

روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала