تمدید تحریم عرضه نفت و فرآورده های نفتی ایران

© AP Photo / Alex Brandonتمدید تحریم عرضه نفت و فرآرده های نفتی ایران
تمدید تحریم عرضه نفت و فرآرده های نفتی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا تحریم عرضه نفت و فرآورده های نفتی ایران را تمدید کرد.

بولتون: آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را کاملا قطع کند - اسپوتنیک ایران
بولتون: آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را کاملا قطع کند
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تحریم های عرضه نفت و فرآورده های نفتی ایران را تمدید کرد.
در فرمان رئیس جمهور آمریکا تاکیده شده که در دنیا به اندازه کافی نفت وجود دارد که بتوان همکاری با ایران را در این زمینه کاهش داد.
در فرمان دونالد ترام آمده؛ پس از ارزیابی این گزارش در کنگره آمریکا که توسط بخش اطلاعات انرژی و سایر عوامل مرتبط تهیه شده است، به این نتیجه رسیدم که از سوی سایر کشورهای دنیا به میزان کافی نفت و فرآورده های نفتی تولید می شود و این میزان تولید اجازه می دهد  که میزان خرید نفت ایران را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.
دونالد ترامپ همچنین تاکید که بر اوضاع نظارت دقیق خواهد داشت.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
در همین حال سایر کشورهای عضو توافقنامه هسته ای با ایران، نارضایتی خود را از خروج آمریکا از برجام را اعلام کرده و همچنان به این توافق نامه پایبند ماندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала