کمک بزرگ پناهجوی ایرانی به قربانیان کنیسه یهودی

© AP Photo / Matt Rourkeکمک بزرگ پناهنجوی ایرانی به قربانیان کنیسه یهودی
کمک بزرگ پناهنجوی ایرانی به قربانیان کنیسه یهودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پناهجوی ایرانی تبار در آمریکا، مبلغ 800 هزار دلار را از طریق کمک های مردمی برای قربانیان حمله به کنیسه یهودیان در پیترزبورگ جمع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت گو فاند می، شای خطیری یک آمریکایی ایرانی تبار است در واشنگتن برای قربانیان حمله به کنیسه‌ یهودیان در شهر پیتزبورگ در ایالت پنسیلوانیا و بازماندگان 11 فرد کشته شده در این حادثه، مبلغ 800 هزاردلار پول جمع کند.

حکم اعدام در انتظار عامل حمله به کنیسه ایالت پنسیلوانیا - اسپوتنیک ایران
حکم اعدام در انتظار عامل حمله به کنیسه ایالت پنسیلوانیا
تا کنون توسط وی، مبلغ ۸۲۵ هزار دلار از طریق آنلاین جمع شده است. وی ۲۹ ساله است که به عنوان پناهنده سیاسی در آمریکا پذیرفته شد. این جوان، ساکن ایالت آریزونا است. 

وی در مصاحبه با شبکه خبری دابلیو جی ال ای گفته است: "من فکر می کردم در بدترین حالت 500 میلیون دلار جمع شود، بهتر از هیچ چیز است. اما اکنون بیشتر از این جمع آوری شده است".
در تاریخ 6 آبان، یک مرد سفیدپوست و قوی‌هیکل بوده پس از ورود به کنسیه محله اسکویرل هیل شروع به تیراندازی کرده است. به گفته برخی مقام های پلیس، این فرد، پس از ورود به کنیسه فریاد زده است: همه یهودی‌ها باید بمیرند. نام این ضارب رسما اعلام نشده ولی رسانه های آمریکایی او را "راب باور" معرفی کرده اند.گفتنی است محله اسکویرل هیل دارای یکی از بزرگ‌ترین جوامع یهودی در پنسیلوانیا است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حضور سنگین پلیس در منطقه حکایت دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала