خوددارى ترامپ از سفر به هند به دليل اختلاف بر سر ايران

© AFP 2023 / Ludovic Marinخوددارى ترامپ از سفر به هند به دليل اختلاف بر سر ايران
خوددارى ترامپ از سفر به هند به دليل اختلاف بر سر ايران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دعوت دهلی نو برای بازدید از هند و حضور به عنوان مهمان اصلی درمراسم جشن روز جمهوری هند در 26 ژانویه 2019 رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی ان دی تی وی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دعوت دهلی نو برای بازدید از هند و حضور به عنوان مهمان اصلی درمراسم جشن روز جمهوری هند در 26 ژانویه 2019 رد کرد.

کانال تلویزیونی گفت که طی هفته های گذشته، مقامات آمریکایی بارها و بارها اعلام کرده اند که دیدار ترامپ از هند که از مدت ها پیش انتظارش می رفت در زمستان اتفاق نخواهد افتاد. وزارت امور خارجه هند هنوز در مورد این مسئله اظهار نظر رسمی نکرده است.

این کانال یاداور می شود که اخباری مبنی بر عدم حضور ترامپ در ماه ژانویه از هند، به دلیل اختلاف نظر در مورد مسائل ژئوپلیتیکی، از جمله سرنوشت نفت ایران است و نشان می دهد که واشنگتن در تلاش است تا نظر خود را بر دهلی نو تحمیل کند.

روز جمهوری هند، از 26 ژانویه سال 1950، زمانی که قانون اساسی کشور به اجرا در آمد، در هند جشن گرفته می شود. اوایل مراسم جشن در مکان های مختلف در دهلی نو برگزار می شد، اما از سال 1955 جشنواره شکل نهایی خود را پیدا کرد و رژه در خیابان اصلی راجپات برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала