آزمایشات رهگیری موشک های میان برد در آمریکا

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / آزمایشات رهگیری موشک های میان برد در آمریکا
آزمایشات رهگیری موشک های میان برد در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان امریکایی موشک بالستیکی میان برد آزمایشی را منهدم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این حادثه در جریان آزمایش سامانه دفاع ضد موشکی در کشتی های جنگی رخ داد که آمریکا آنرا با همکاری ژاپن می سازد. 
به نوشته نشریه Stars and Stripes، آزمایشات در نزدیکی سواحل جزایر هاوایی با حضور ناوشکن موشک انداز USS John Finn انجام شد. 
بر اساس این گزارش ، موشک بالستیکی میان برد آزمایشی توسط موشک SM-3 Block IIA منهدم شد که بخشی از سامانه ضد بالستیک Aegis است. خاطرنشان می شود که این دومین آزمایش موفق سامانه ضد بالستیک است.
یادآور می شود چندی پیش واشنگتن به ناتوانی ایالات متحده در مقابله با سلاح هایپرسونیک روسیه اعتراف کرده بود.
در آمریکا ناتوانی خود را در برابر سلاح های نفوذی روسیه اعلام کردند - اسپوتنیک ایران
در آمریکا ناتوانی خود را در برابر سلاح های مافوق صوت روسیه اعلام کردند

همچنین ژنرال ترنس اوشانسی، فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه در ماه اوت گفت در صورت آغاز جنگ، ایالات متحده توان نجات قلمرو خود را از سلاح‌های روسی و چینی ندارد.
این فرمانده نیروهای مسلح امریکای شمالی که در صد و چهلمین کنفرانس انجمن گارد ملی آمریکا سخنرانی می کرد، گفت: "وضعیت امنیتی در حال تغییر است، ما پیش از این تصور می‌کردم که اقیانوس‌های اطراف و کشورهای دوست ما در شمال و جنوب، کشور ما را تحت پوشش قرار داده و ما را غیرقابل دسترس می کنند، اما همه چیز تغییر می کند، زیرا مخالفانی وجود دارند (روسیه و چین) که هم اکنون قادر به رسیدن به سرزمین های ما هستند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала