آمریکا همچنان به جمع آوری حقایق در ارتباط با خاشقجی می پردازد

© REUTERS / Jonathan Ernstآمریکا همچنان به جمع آوری حقایق در ارتباط با خاشقجی می پردازد
آمریکا همچنان به جمع آوری حقایق در ارتباط با خاشقجی می پردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوشنر گفت که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا همراه با تیم امنیت ملی ترامپ، تصمیم می گیرند که به کدام اطلاعات دریافت شده اطمینان کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته کوشنر، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا همراه با تیم امنیت ملی ترامپ، تصمیم می گیرند که به کدام اطلاعات دریافت شده اطمینان کنند.

جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد ترامپ گفت: آمریکا تاکنون نتیجه نهایی را در مورد وضعیت روزنامه نگار سعودی، جمال خاشقجی نپذیرفته است و هنوز در حال جمع آوری حقایق ماجرا است. وی گفت مایک پمپئو به همراه با تیم امنیت ملی ترامپ تصمیم خواهند گرفت که کدام اطلاعات دریافت شده باید مورد اعتماد قرار بگیرد و اقدامات بعدی را انجام دهد.

او افزود: در حال حاضر، به عنوان یک دولت، ما در مرحله جمع آوری واقعیت ها هستیم.

جمال خاشقجی" نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوریترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکهالجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است که «مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала