جمعیت روزنامه نگاران ترک و عرب: دولت عربستان مسئول کشته شدن خاشقجی

© AP Photo / Jacquelyn Martinجمعیت روزنامه نگاران ترک و عرب: دولت عربستان مسئول کشته شدن خاشقجی
جمعیت روزنامه نگاران ترک و عرب: دولت عربستان مسئول کشته شدن خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمعیت روزنامه نگاران عرب و ترک اعلام کرد که مقامات عربستان مسئول کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی هستند.

اعتراف عربستان به حقیقت - اسپوتنیک ایران
اعتراف عربستان به حقیقت
به گزارش اسپوتنیک، توران کسلاجی، رئیس جمعیت روزنامه نگاران عرب و ترک که مقر آن در استانبول قرار دارد گفت: خاشقجی، دوست گرامی ما و یکی از اعضای جمعیت روزنامه نگاران عرب و ترک، به طرز فجیهی کشته شد. قتل "جمال" نه تنها توجه کشورها و مردم منطقه، بلکه توجه تمام دنیا را به خود جلب کرد. ما خواستار این هستیم که علاوه بر 18 نفری که مجری قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار و فعال سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول بوده اند، فردی که دستور قتل را صادر کرده اند نیز مجازات شوند.
کسلاجی، از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به خاطر حمایت برای روشن شدن این موضوع قدردانی کرد.
وی ادادمه داد که ما خواهان حمایت و تضمین امنیت خانواده "جمال" و از همه مهمتر انجام عدالت واقعی هستیم.
شایان ذکر است که "جمال خاشقجی" روز دوم اکتبر برای انجام کارهای اداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و به‌ گفته نامزد وی که خارج از کنسولی منتظر او بود، دیگر از ساختمان خارج نشده است.
مقامات سعودی ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌ نگار 59 ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کردند.
عربستان سعودی امروز کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را به خاطر بروز درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول تائید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала